Grindeanu, întrebat când se termină Autostrada Ploiești-Brașov : ,,în 2030…pe acolo. La 4 ani de la lansarea licitațiilor”

DN1 Valea Prahovei, Ploiesti, Brasov Sursa foto: Imagini din dronă, CNAIR

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu avansează, din nou, varianta unui parteneriat public-privat pentru finanțarea Autostrăzii Ploiești-Brașov și estimează finalizarea acesteia ,,în 2030, la 4 ani de la lansarea licitațiilor pentru execuție”. Ministrul Grindeanu a vorbit despre lansarea licitațiilor pentru lucrări la jumătatea anului 2025, deși proiectantul Consitrans a primit o nouă prelungire pentru predarea documentației tehnice (studiu de fezabilitate și proiect tehnic) până în ianuarie 2026, conform raportării oficiale CNAIR.

Întrebat la Digi24 când se va putea circula pe autostradă completă de la București la Brașov, Grindeanu a răspuns că estimează un termen de 4 luni de la lansarea licitațiilor : ,,până undeva la jumătatea anului viitor să lansăm toate licitațiile de la Comarnic la Brașov (n.r. proiectul include și Ploiești-Comarnic !) …aș mai da un termen de 4 ani de după lansare…2030 …pe acolo”-Sorin Grindeanu

Ministrul Grindeanu a recunoscut că nu a reușit să-și respecte promisiunea făcută încă de la începutul anului 2023 de a lansa ,,ciotul” Codlea -Cristian cel mai târziu în decembrie 2023.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

În cel mai bun caz, în această vară (deocamdată nu sunt indicatorii aprobați la Guvern) va fi lansat în licitație pentru execuție sectorul de 5 km. Cristian-Codlea . Studiul de Fezabilitate pentru ,,ciotul” de doar 5 kilometri dintre Cristian și Codlea al Autostrăzii A 3 Ploiești-Brașov a fost aprobat pe 29 februarie în Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR, a anunțat directorul general Cristian Pistol. Studiul de Fezabilitate este realizat de proiectantul Consitrans și este livrat cu mare întârziere față de termenul inițial din contractul semnat la începutul anului 2021. Termenul inițial de predare era septembrie 2024, prelungit pentru ianuarie 2026 (58 luni, practic un contract de proiectare completă a ajuns să dureze mai mult decât un contract de execuție).

Descrierea traseului – Alternativa 3 (80 km/h)

Km 0+000 al Alternativei 3 se află în zona km 68+100 al autostrăzii A3 București – Ploiești existentă. Traseul are o lungime de aproximativ 112+742 km, iar punctul de final se află la intersecția cu DN1, între localitățile Ghimbav și Codlea. Acesta include și un sector cu lungimea de 6,239 km care a fost dat în exploatare în luna decembrie a anului 2020.

Zona de munte: Între Km 49+700 – Km 52+150 traseul autostrăzii supratraversează linia C.F. 300, Râul Prahova și DN 1 printr-un viaduct cu lungime de 2.260 m, iar la intrare în localitatea Comarnic continuând printr-o succesiune de tuneluri și viaducte până în zona localității Posada.

La Km 59+000 după ieșirea din tunelul Posada urmează un viaduct care supratraversează Valea Floreiului, după care se înscrie între CF și DN 1, până la Km 61+700 când supratraversează cu un viaduct Râul Prahova și CF 300;

Între Km 62+000 – 65+000 traseul autostrăzii continuă pe partea stângă a CF Ploiești – Brașov, ocolind cimitirul Setu din Sinaia, iar la Km 65+200 supratraversează CF 300 și Râul Prahova, subtraversează DN1 prin tunel, la ieșirea din tunel traseul se continuă pe un viaduct peste Pârâul Valea Gagului de la Km 66+150, zonă în care se dezvoltă un nod rutier de tip B, în zona Valea Largă, pentru legătura cu DN1 și Stațiunea turistică Sinaia.

Între Km 66+000 – 72+000 traseul ocolește prin partea de est localitatea Sinaia, printr-o succesiune de poduri, viaducte și tuneluri. La Km 72+750 este prevăzut un nod rutier de tip B prin care se realizează legătura cu DN1 și localitățile Sinaia și Bușteni. Între Km 73+400 – Km 78+500 traseul autostrăzii ocolește stațiunea Bușteni prin partea dreapta, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. La Km 78+500 este prevăzut un viaduct care traversează Râul Prahova, CF 300 și DN1.

Între Km 79+000 – Km 81+200 traseul autostrăzii ocolește Stațiunea Azuga prin partea stângă, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. Între km 81+500 și 88+000 există o alternanță de poduri și viaducte, ce traversează zona muntoasă și supratraversează DN73A la Km 86+330 în localitatea Predeal; La km 86+230 interferează cu imobile aflate în administrarea M.A.P.N.

După ieșirea din tunel urmează un viaduct cu lungimea de 2.160 m pe lângă valea Parului Pietrosul, iar la Km 95+060 autostrada supratraversează cu un pasaj DN 73A. Între Km 96+000 și Km 100+000 traseul traversează o serie de pârâie și văi. La Km 100+230 autostrada este supratraversată de drumul județean DJ 101 cu un pasaj. În zona km 101+500 este prevăzut un nod rutier ce va face legătura cu DN73, dar și cu sectorul de autostradă (Râșnov – Cristian) dat în exploatare.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Sa speram ca in 2030 dl. Grindeanu va fi ramas doar un vis urat in memoria noastra, a cetatenilor si a pasionatilor si entuziastilor de infrastructura.
    Dansul nu este interesat direct de acest tronson de autostrada pentru ca zboara cu avionul pana la Timisoara. Politicul in general nu este interesat de rezolvarea anumitor probleme de importanta nationala.

    • Grindeanu e un hot care bate pasul pe loc, iar Drula nu trebuia să facă niciodată altceva decât Transporturi.

  2. Minunat!
    Înca o utopie marca Grindeanu!
    Daca angajau o firmă serioasa din Japonia sau un constructor puternic din Europa faceau de muuult o autostrada pe piloni pe cursul râului Prahova si nu se ajungea la intarzieri de 40 de ani pentru 100 km de autostrada.
    Incompetenta si neputinta guvernarilor este eticheta ce se pune pe acest proiect de tara!😵
    De la cortul lui Sova -PSD si pleiada de Primi Ministri incapabili sa porneasca aceasta autostrada vor fi trecuti 40 de ani daca cumva se va ternina prin 2040.😁
    Sau cum zicea unul:
    La maternitatea din Ploiesti s-a nascut acum un copil care dupa majorat ar putea sa circule pe autostrada Ploiesti-Brasov.🙃

  3. Acolo scrie “Aici stau românii la coadă”. Mai degrabă “Aici stau bucureștenii la coadă” că asta este traficul acolo, de la București la Brașov și invers.
    Ciudat mi se pare că toți miniștrii și parlamentarii stau prin București și ai crede că sunt interesați de autostrada asta.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.