Ministerul Transporturilor nu va reduce fondurile alocate pentru investiții, aproximativ 70% din bugetul total, ci va cere suplimentarea fondurilor la rectificarea bugetară, a transmis, marți, ministrul Sorin Grindeanu. Întrebat despre „tăierile” cerute de premierul Nicolae Ciucă, vicepremierul Grindeanu spune că, din contră, ministerul pe care îl conduce va cere bani în plus la rectificarea bugetară, mai ales că, în premieră, s-au consumat toți banii europeni nerambursabili din POIM (actualul exercițiu financiar), iar șantierele din POIM și PNRR au nevoie și de cofinanțare de la buget.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„În mare, vreau să vă spun că în această după-amiază o să am o şedinţă cu colegii din minister. Le-am cerut de ieri după-masă să îmi facă aşa o imagine de ansamblu încă o dată. Sigur, o știam de la prezentarea bugetului, dar ca să vă anunț câteva procente în mare…70% din bugetul Ministerului Transporturilor – mi-aş dori să fie şi alte ministere ca şi Transporturile, 70% în acest moment merg pe investiţii, deci din start de acei 70% nu ne atingem. 15% din cei 30% rămaşi merg pentru lucrări de întreţinere la CNAIR şi la CFR (n.r Infrastructură), alţi aproximativ 12% merg pe subvenţiile către metrou şi către ARF. Un fond de cam 3% din buget este ţintit pe cheltuieli de personal, o să văd după masă. Vorbim, totuși de un minister cu 70 % buget de investiții. Dacă se va considera necesar să tăiem de la întreţinere de drumuri şi de căi ferate, o să vedem, dar datoria mea este să prezint acest buget. În momentul în care va veni rectificarea, eu o să cer mai mulţi bani la Ministerul Transportului, n-o să dau bani, pentru că sunt foarte multe proiecte care trebuie să fie implementate. Aşa cum ştiţi, PNRR-ul a început să funcţioneze şi pe titlurile respective va trebui să ni se suplimenteze suma de 3 miliarde”, a afirmat ministrul Transporturilor.

Sorin Grindeanu a mai spus că, în premieră de la aderarea la UE s-au consumat înainte de termen toți banii europeni prin Programul Operațional Infrastructură Mare – POIM (n.r termenul limită pentru decont este decembrie 2023), iar pentru a continua finanțarea șantierelor a cerut Comisiei Europene suplimentarea fondurilor cu 500 de milioane de euro din care s-au aprobat, deocamdată 350 de milioane de euro.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Notă: Execuția Bugetară la Ministerul Transporturilor crește de la an la an și prin majorarea costurilor cu materialele de construcții, unele contracte fiind suplimentate cu 20-25%.