Grindeanu, pe șantierul Podului peste Dunăre de la Brăila : insist să pozați și să filmați graficul pe care și l-a asumat constructorul – decembrie 2022 /CNAIR a detașat o echipă care să monitorizeze lucrările

Pod Brăila Radu Aramă Sursa Radu Aramă

Podul peste Dunăre de la Brăila trebuie deschis circulației la sfârșitul anului, în decembrie 2022 conform graficului pe care și l-a asumat constructorul WeBuild ( Astaldi), a transmis luni, după o verificare pe șantier, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Vizita pe șantier, anunțată de peste o săptămână vine după evaluările oficiale pe care le-au făcut secretarul de stat Ionel Scrioșteanu (detalii aici) respectiv a șefului CNAIR, Cristian Pistol, ambii anunțând oficial că Podul nu poate fi deschis circulației în decembrie, constructorul având o mobilizare insuficientă. Potrivit CNAIR, stadiul fizic de execuție pentru podul de 2 kilometri este de 76,37 %, iar cel financiar de 85 %. Proiectul include un drum rapid Brăila -Jijila de 19 kilometri și un drum de legătură cu DN 22 Smârdan-Măcin de 4,3 km.

Ministrul Grindeanu a explicat că, în decembrie, potrivit ultimului termen din contract, Podul trebuie deschis împreună cu o parte a drumurilor de legătură, iar în vara anului viitor toate drumurile și bretelele de legătură ( 24 km.) : ,,Am văzut în aceste zile, chiar săptămâni, mesaje diferite. Este a treia oară când vin în aceste luni la Brăila, acum suntem pe brațul de la Tulcea, a fost și premierul (n.r Nicolae Ciucă). Termenele le știe toată lumea, deschiderea circulației la sfârșitul acestui an pe variantele explicate (n.r cu o parte a drumurilor de legătură). Au fost discuții despre soluțiile tehnice, unele au fost depășite. Eu mă aștept, și tocmai de aceea va fi detașată o echipă condusă de directorul Cernăianu aici, la Pod, astfel încât graficul…vă rog să-l filmați și să-l pozați foarte bine, prin care constructorul a venit aici și s-a angajat…va fi și pus în practică să fie unul real. Mă aștept ca pe 19- 20 cu concursul celor de la CNAIR, acolo unde lucrurile pot fi închise în cadrul legal. Acolo unde nu se poate există instanțe. Dacă revendicările pot fi închise în mod amiabil aș dori să mergem pe această soluție” a transmis ministrul Transporturilor.

De asemenea, ministrul Grindeanu că urmează noile certificate negative intermediare, iar Astaldi este una dintre companiile care ,,nu își desfășoară activitatea așa cum trebuie”. Constructorul Italian a fost penalizat la sfârșitul lunii iunie cu certificate negative atât pentru Podul Brăila cât și pentru lotul 5 al Autostrăzii Sibiu-Pitești.

Lucrările pentru podul cu o lungime de 2 kilometri au început efectiv în primăvara anului 2019. Investiția de aprox. 500 milioane Euro presupune și amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri. Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.

Sursa Radu Aramă

Comentarii

  1. Atâtea poezii ca nu se respecta termenul.
    Dar care sunt problemele?
    Cu subiect si predicat.
    Care din Presedintii de CJ nu a facilitat accesul la Pod?
    De ce?
    Cate expropieri nu s-au facut?
    Șamd.
    Nu va atingerii de Preș.de CJ ca se rupe coaliția?😷

  2. Ha,ha,pe bune?chiar nimeni nu știe că acolo la trecerile cu bacurile se fac bani? chiar dacă nu mai este cale de întoarcere, măcar să se întârzie un pic.Am dubii că,constructorul are vreun interes să primească penalități.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *