Drumul Expres Brăila-Galați pe care îl construiește UMB va fi terminat până la sfârșitul anului, a promis vineri, la Brăila, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Finalizarea șoselei cu o lungime de 11 kilometri înainte de termenul din contract, 2024 ar fi o reușită a celui mai puternic drumar din România, deși lucrările nu sunt foarte avansate, au depășit 30 %, iar proiectul nu este deloc simplu, cu un viaduct de aproape un kilometru peste Siret.
,,Număram împreună cu Mihai (n.r. Tudose)…cred că e a cincea dată de când am preluat mandatul când vin la Brăila-Galați, pentru că așa cum știți, Brăila-Galați reprezintă cea mai mare aglomerare urbană după București din România și de aceea era nevoie ca atenția ministerului pe care îl conduc către această zonă să fie una specială și este. Putem vorbi de proiecte care, unele dintre ele se află în faza de finalizare altele se vor finaliza la sfârșitul acestui an dacă este să vorbim despre Drumul Expres Galați-Brăila, de asemenea tot ce înseamnă Drum Expres spre Focșani sau spre Buzău. Primarii de pe cele două trasee știu foarte bine că au început Studiile de Fezabilitate și acele foraje geotehnice astfel încât să finalizăm rapid și aceste studii de fezabilitate și să putem anul acesta, cel puțin drumul spre Focșani să-l scoatem la licitație. Pentru ca această zonă să facă un salt economic și mai important este nevoie ca Statul să investească în principal în infrastructură”- Sorin Grindeanu.
Ministerul Transporturilor a eliberat în urmă cu o lună, Autorizația de Construire, etapa II-a, pentru Drumul Expres Brăila – Galați, șantier pe care lucrează constructorul român UMB. Autorizația de Construire este emisă pentru 24 de luni, avizează lucrări de 145 milioane de lei, cele mai importante lucrări de artă fiind Podul de la kilometrul 6 peste Canalul de irigații și viaductul de la kilometrul 10 peste digul de apărare pentru ape mari al râului Siret, peste linia de tren și râul Siret. Contractul cu cel mai puternic drumar din România a fost semnat în aprilie 2021 pentru 371 milioane de lei şi o durată de 34 de luni, din care 10 luni pentru proiectare şi 24 de luni pentru execuţie. UMB a câştigat licitaţia cu o ofertă de 371 milioane lei faţă de valoarea estimată a CNAIR de 530 de milioane lei. Ministerul Transporturilor a emis în decembrie 2021 Autorizaţia de Construire (etapa I) pentru Drumul Expres Brăila – Galaţi, şosea cu o lungime de 11 kilometri, unde constructorul UMB a început încă din octombrie 2021 lucrările de decopertare. Pe traseu vor fi şase lucrări de artă, trei poduri, două viaducte şi un pasaj. Viaductul peste râul Siret care se varsă în Dunăre (lângă Galaţi) are aproape un kilometru (845 metri), după care urmează un pod hobanat de 290 de metri.