Grupul antreprenorial Agroland, prezent pe piața de retail, agribusiness, producție alimentară și nutriție animală, înregistrează un profit net de 12 milioane de lei în primul semestru din 2025, în creștere cu 23% față de perioada similară a primului semestru din 2024. Grupul a avut o cifră de afaceri de 229 de milioane de lei, în creștere cu 11%. Profitul operațional a fost de 19,5 milioane de lei, creștere cu 33%.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Diviziile de Retail, Food și Agribusiness au livrat cel mai bun prim semestru din istoria companiei, întărind baza pentru obiectivele strategice pe termen mediu. Am încheiat această perioadă cu un ritm sănătos de creștere cu două cifre la nivel de venituri și profit. Privind înainte, ne concentrăm pe scalarea platformei avicole de la Mihăilești ca pilon important al diviziei Food, extinderea și digitalizarea rețelei Agroland Mega, consolidarea producției de furaje și pet food și investiții în logistică și energie regenerabilă. De asemenea, ne menținem angajamentul față de transparență și buna guvernanță și ne pregătim prin noi investiții și dezvoltare business în anii următori, pentru trecerea pe Piața Principală a BVB”, spune Horia Cardoș, fondator și CEO Agroland Group.

Divizia Food a vândut, prin platforma avicolă de la Mihăilești, 38,7 milioane de ouă de consum, reprezentând un avans de 27%. Veniturile din vânzarea ouălor de consum au fost de 31,6 milioane de lei, în creștere cu 52%.

Divizia de Retail a ajuns în la vânzări nete de 177,1 milioane de lei, o majorare cu 11%, iar numărul de clienți a crescut cu 12%, ajungând la 2,1 milioane de persoane.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Veniturile din inputurile agricole au fost de 24,3 milioane lei, în scădere cu 23%. Scăderea a fost determinată de restrângerea a activității de trading de cereale la nivel intra-grup prin suspendarea acestor vânzări către terți și de scăderea cu 35% a vânzărilor de semințe input, în special de porumb și floarea soarelui, pe fondul pierderilor repetate înregistrate de fermieri din cauza secetei.

Cheltuielile cu mărfurile s-au ridicat la 117,5 milioane de lei, mai mari cu 9, în linie cu creșterea vânzărilor. Alte cheltuieli sunt cele cu energia și apa, care au ajuns la 3,6 milioane de lei, în creștere de 49%, ca urmare a creșterii activității de producție în fabricile grupului.

De asemenea, cheltuielile cu personalul au ajuns la 23,3 milioane de lei, în creștere cu 28%, evoluție determinată atât de majorarea salariului mediu, cât și de creșterea numărului de angajați (551 față de 432 în 2024).

La nivel consolidat, Agroland Group a înregistrat cheltuieli financiare de 5,4 milioane de lei, o majorare de 76%. Aceasta este determinată de creșterea datoriilor bancare, care au o rată variabilă a dobânzii, restul cheltuielilor fiind reprezentat de dobânda fixă aferentă obligațiunilor corporative AAB26 și AGR28  

„Am îmbunătățit mixul comercial pentru a stimula vânzările și a îmbunătăți marjele, am utilizat mai eficient capacitățile din Ișalnița, Caransebeș și platforma de la Mihăilești, susținute de aprovizionarea cu cereale prin divizia agribusiness, unde activitatea de trading a fost direcționată strategic spre alimentarea propriilor facilități și am menținut disciplina în capitalul de lucru pentru a limita volatilitatea și a proteja marjele. Pe partea de costuri, am ținut cheltuielile cu mărfurile și materiile prime sub control prin standardizare operațională, achiziții centralizate și creșterea productivității, iar presiunile din energie și forță de muncă le-am absorbit prin organizare și eficientizarea fluxurilor. Cheltuielile financiare au fost gestionate activ, în contextul dobânzilor variabile și al obligațiunilor corporative, cu monitorizare atentă a cash-ului și a costului capitalului. Rezultatul este o organizație mai eficientă, care livrează performanță într-un mediu de piață volatil”, spune Adrian Gafița, Director Financiar Agroland Group.

În luna august a acestui an, Agroland a anunțat o investiție greenfield de 20 de milioane de euro în platforma avicolă de la Mihăilești, care va transforma capacitatea de producție a diviziei Food. Compania va construi ferme avicole, care vor contribui la creșterea capacității de producție a ouălor de consum a platformei de la Mihăilești. Până la sfârșitul anului 2027, compania estimează să atingă o capacitate de 900.000 găini ouătoare cage-free (în hale de sol) și 100.000 găini BIO și free-range (creștere liberă). Compania are un portofoliu care cuprinde produse convenționale, BIO, free-range, premium și procesate (ouă lichide, omlete congelate). Compania se așteaptă ca odată cu această extindere, începând cu 2028, divizia Food să depășească cifra de afaceri de 250 de milioane de lei.

În același timp, divizia de Retail continuă să crească și are un obiectiv de a se extinde cu 300 de magazine până în 2028 și o cifră de afaceri de peste 350 de milioane de lei. În primele șase luni ale anului 2025, grupul a continuat investițiile în vederea creșterii rețelei de magazine Agroland, deschizând 3 magazine în format MEGA, în Arad, Suceava, Turnu Măgurele, precum și 9 magazine tradiționale, dintre care 4 magazine în jud. Suceava, 2 în jud. Ilfov și câte un magazin în jud. Alba, Călărași și Dolj. După închiderea perioadei de raportare, a mai deschis alte 2 magazine în format MEGA, în Slobozia și Cisnădie. 

Grupul Agroland are o capitalizare de 141,7 milioane de lei și este controlat în proporție de 68,3% de Horia Cardoș.