Grupul Allianz, furnizor de servicii financiare, a obținut în primele trei luni venituri totale de 54 de miliarde de euro, în creștere cu 11,7% față de primul trimestru din 2024, anunță compania.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Profit operațional a fost de de 4,2 miliarde de euro, în creștere cu 6,3% față de primele trei luni din 2024, reprezentând 26% din profitul mediu estimat pentru întreg anul. Profitul net atribuit acționarilor a fost de 2,6 miliarde de euro, cu o creștere de 5% față de aceeași perioadă din 2024 la nivelul ajustat cu un provizion excepțional pentru vânzarea viitoare a participațiilor Allianz în asocierile în participațiune (joint ventures) din India.
Venitul per acțiune a fost de 6,61 euro, în creștere cu 2,9%. Ajustat în raport cu provizionul menționat, venitul per acțiune a crescut cu 7%.
Compania a transmis că pentru 2025 estimează un profit operațional de 16 miliarde de euro, plus/minus 1 miliard de euro.
Programul de răscumpărare de acțiuni de până la 2 miliarde de euro, anunțat în 27 februarie 2025, este în desfășurare; iar în primul trimestru din 2025 a fost finalizată o primă tranșă de 0,1 miliarde de euro.
„Performanța Allianz din primul trimestru și reconfirmarea perspectivei financiare evidențiază soliditatea noastră financiară și un model de business rezilient, care continuă să atragă clienți chiar și în contextul incertitudinilor geopolitice și economice. Privim, de altfel, această incertitudine ca pe un catalizator pentru inovație și creștere – o oportunitate de a explora noi direcții și de a ne extinde gama de soluții. În calitate de cel mai valoros brand de asigurări din lume, suntem într-o poziție favorabilă pentru a răspunde nevoii tot mai mari de încredere, protecție și soluții de economisire pentru viitor”, a declarat Oliver Bäte, CEO al Allianz SE.