Grupul turc care deține brandul Arctic anunță un plan de investiții de 50 milioane de dolari în energie regenerabilă şi eficienţă energetică

panouri solare, fotovoltaice Sursa foto Pixabay

Arçelik, unul dintre principalii jucători din industria de electronice şi electrocasnice, proprietar al Arctic, a anunţat o investiţie suplimentară de 50 milioane de dolari în energie regenerabilă şi eficienţă energetică, până în 2030, transmite News.ro. Grupul vrea să instaleze 15 MW de sisteme de energie regenerabilă şi să majoreze cantitatea de plastic reciclat la 40%, iar de biomateriale la 5%.

Arçelik, unul dintre principalii jucători din industria de electronice şi electrocasnice, proprietar al Arctic, cel mai mare producător de electrocasnice din România, a anunţat că, în 2020, jumătate din cifra de afaceri a companiei a provenit din vânzarea de produse eficiente din punct de vedere energetic.

“Pentru a răspunde provocărilor generate de pandemia de COVID-19 în 2020”, Arçelik a consolidat cadrul de sustenabilitate şi a revizuit obiectivele pentru 2030, stabilite în 2019. În raport, compania îşi asumă angajamentul de a reduce, până în 2030, cu 30% emisiile de gaze cu efect de seră din activităţile proprii şi din energia cumpărată şi consumată şi cu 15% emisiile provenind din utilizarea produselor vândute, faţă de anul de referinţă 2018.

Printre obiectivele pentru 2030 se numără: achiziţionarea a 100% din energia electrică din surse regenerabile, în unităţile globale de producţie; investiţie suplimentară de 50 milioane de dolari în energie regenerabilă şi eficienţă energetică; creşterea cantităţii de plastic reciclat la 40%, iar de biomateriale la 5%; reducerea consumului de energie şi de apă per produs cu 45% (în producţie); instalarea a 15 MW de sisteme de energie regenerabilă, relevă grupul.

Potrivit raportului de sustenabilitate pentru anul 2020, Arçelik a înregistrat un consum mediu de energie necesar creării unui produs mai mic cu peste 46% (în producţie), iar deşeurile periculoase per produs au fost diminuate cu 30%. De asemenea, consumul mediu de apă per produs a fost redus cu 52% (în producţie). 50% din cifra de afaceri a companiei provine din vânzarea de produse eficiente din punct de vedere energetic. Emisiile de carbon au fost reduse cu 5.217 de tone prin proiecte şi activităţi eficiente energetic. Reciclarea deşeurilor a crescut până la 98% în fabricile din Turcia.

Economiile rezultate din proiecte de reducere a deşeurilor şi de utilizare mai eficientă a apei se ridică la 1.593.000 euro.

Grupul are peste 30.000 de angajaţi la nivel mondial, 12 branduri (Arçelik, Beko, Grundig, Blomberg, ElektraBregenz, Arctic, Leisure, Flavel, Defy, Altus, Dawlance, Voltas Beko), birouri de vânzări şi marketing în 43 de ţări şi 22 de fabrici în 8 ţări. Este a doua cea mai mare companie europeană de electrocasnice, conform cotei cantitative de piaţă. Arçelik a înregistrat în 2020 o cifră de afaceri consolidată de 5 miliarde de euro. Aproximativ 65% din veniturile sale provin de pe pieţele internaţionale.

Sursa foto Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *