Guvernul ungar le va impune marilor retaileri de alimente ca, începând din luna martie, să afişeze avertismente pe ambalajele produselor ale căror dimensiuni au fost reduse, a anunţat luni Ministerul Economiei de la Budapesta, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Rata inflaţiei în Ungaria a atins un vârf de 25% în primul trimestru al anului trecut, cel mai ridicat nivel din Uniunea Europeană, şi autorităţile de la Budapesta se străduiesc să relanseze economia, în condiţiile în care puterea de cumpărare a consumatorilor a scăzut.

Datele oficiale publicate luni arată că vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,8% în Ungaria în luna noiembrie, comparativ cu octombrie, dar au scăzut cu 8,7% în ritm anual în primele 11 luni din 2023, pe fondul diminuării consumului.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

„În ultimele luni, fenomenul în care dimensiunea anumitor produse s-a redus, dar preţurile au rămas la fel sau chiar au crescut a generat o atenţie sporită în mai multe ţări. Această practică înşelătoare face ca la final consumatorii să primească mai puţine produse pentru banii lor”, susţine Ministerul Economiei de la Budapesta.

Conform noilor reguli, care vor intra în vigoare în luna martie şi vor fi valabile timp de două luni, retailerii de alimente cu vânzări anuale de peste un miliard de forinţi (2,9 milioane de dolari) vor fi obligaţi să pună avertismente pe produsele ale căror dimensiuni s-au redus comparativ cu perioada cuprinsă între 1 ianuarie 2020 şi 1 iulie 2023.

De asemenea, producătorii de alimente, importatorii şi furnizorii vor fi obligaţi să notifice retailerii cu privire la orice reducere a dimensiunii produselor.

„Deşi credem că, în prima fază, gospodăriile se vor concentra iniţial pe reducerea gradului de îndatorare şi refacerea rezervelor, este posibil ca şi consumul să înceapă să crească. Cu toate acestea, pentru ca această modificare să fie una de durată, trebuie restabilită încrederea consumatorilor, iar ăsta este un proces mai îndelungat”, susţin analiştii de la ING referindu-se la cele mai recente date cu privire la vânzările cu amănuntul.