Potrivit rapoartelor presei germane, comitetul de întreprindere VW a emis un vot de neîncredere în Herbert Diess. Un comitet de mediere a fost acum înființat în consiliul de supraveghere. Disputa este despre posibile reduceri masive de locuri de muncă – dar și despre rolul fabricilor individuale în tranziția la mobilitatea electrică.
După cum a raportat, printre altele, publicația germană Handelsblatt, nu numai consiliul de întreprindere s-a întors împotriva lui Diess, ci și membrul consiliului de supraveghere al grupului Stephan Weil, despre se spune că s-a despărțit de strategia lui Diess; conform raportului, ambele părți au fost foarte nemulțumite de acțiunile anterioare ale acestuia.
De exemplu, la ședința consiliului de supraveghere de la sfârșitul lunii septembrie, când a sugerat tăierea a 30.000 de locuri de muncă. Sau cu planul de a zbura la o întâlnire a investitorilor în SUA în loc să participe la întâlnirea programată pentru joi la Wolfsburg. Faptul că nu a invitat-o pe președintele consiliului de întreprindere, Daniela Cavallo, la evenimentul său de informare, se pare că nu a fost important.
Handelsblatt consideră că neîncrederea exprimată de comitetul de mediere ar fi „preludiul unei discuții la sfârșitul căreia Diess și-ar putea pierde postul”. Pe lângă furia legată de posibilele reduceri de locuri de muncă și atitudinea internă față de puternicul comitet de întreprindere, raportul spune că consiliul de supraveghere a criticat și operațiunile VW – de exemplu, cifrele din China și startul problematic a construcției noilor modele.
Până când comitetul de mediere va ajunge la un rezultat – eventual până la începutul lunii decembrie – deciziile importante în afacerile operative vor fi suspendate. Acestea includ investiții care nu au fost încă aprobate. Din acest motiv, unele persoane din interior spun că compania este în prezent „blocată”.
Herbert Diess dorește să continue să concentreze compania pe electromobilitate și, de exemplu, să consolideze dezvoltarea de software internă. În plus, fabricile urmează să devină mai eficiente – conflictul cu consiliul de întreprindere a escaladat recent la uzina principală din Wolfsburg. Consiliul de întreprindere nu s-a opus schimbării la electromobilitate, ci mai degrabă modului în care Diess își susține cazul.
După cum s-a raportat, a apărut un compromis că Wolfsburg ar putea primi producția de overflow a ID.3 și ID.4 de la Zwickau – și ar intra astfel în producția de mașini electrice înainte de lansarea vehiculelor electrice anunțată pentru 2026. Așa-numita rundă de planificare, în pe care Volkswagen le distribuie modelele între fabricile din întreaga lume (și astfel influențează utilizarea capacității acestora) a trebuit să fie amânată cel mai recent de la jumătatea lunii noiembrie până în decembrie.