Compania suedeză H&M a raportat o scădere a profitului net de 68% în anul fiscal 2022, din cauza creșterii prețurilor și pe fondul plecării din Rusia, scrie Financial Times. Acțiunile H&M au scăzut cu 7%, pierzând aproape jumătate din valoare de la recentul vârf atins în aprilie 2021.
„Decizia noastră de a încheia activitatea din Rusia, care era o piață importantă și profitabilă, a avut un impact negativ semnificativ asupra rezultatelor noastre. Creșterile costurilor materiilor prime și ale costurilor de transport, combinate cu un dolar american puternic din punct de vedere istoric, au dus la creșteri ample ale costurilor pentru achizițiile de bunuri”, a declarat directorul general Helena Helmersson.
Retailerul suedez, care se află în urma Inditex, proprietarul spaniol al Zara, atât în ceea ce privește vânzările, cât și profitabilitatea, a lansat anul trecut un program de reducere a costurilor, care a inclus pierderea a 1.500 de locuri de muncă.
„Vânzările din noul an financiar au început bine. Factorii externi sunt încă provocatori, dar se îndreaptă în direcția corectă. În combinație cu investițiile noastre și cu îmbunătățirile în materie de eficiență, există premise foarte bune pentru ca 2023 să fie un an de creștere a vânzărilor, precum și de îmbunătățire a profitabilității”, a declarat Helmersson.
Ea a reiterat obiectivul H&M pentru anul viitor de a obține o marjă de profit operațional de două cifre, de la 3,2 % în 2022. Marja sa operațională a fost de peste 20% în 2010, dar a fost la jumătate față de cea a Inditex în ultimii patru ani.