Compania suedeză H&M a raportat o scădere a profitului net de 68% în anul fiscal 2022, din cauza creșterii prețurilor și pe fondul plecării din Rusia, scrie Financial Times. Acțiunile H&M au scăzut cu 7%, pierzând aproape jumătate din valoare de la recentul vârf atins în aprilie 2021.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Decizia noastră de a încheia activitatea din Rusia, care era o piață importantă și profitabilă, a avut un impact negativ semnificativ asupra rezultatelor noastre. Creșterile costurilor materiilor prime și ale costurilor de transport, combinate cu un dolar american puternic din punct de vedere istoric, au dus la creșteri ample ale costurilor pentru achizițiile de bunuri”, a declarat directorul general Helena Helmersson.

Retailerul suedez, care se află în urma Inditex, proprietarul spaniol al Zara, atât în ceea ce privește vânzările, cât și profitabilitatea, a lansat anul trecut un program de reducere a costurilor, care a inclus pierderea a 1.500 de locuri de muncă.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

„Vânzările din noul an financiar au început bine. Factorii externi sunt încă provocatori, dar se îndreaptă în direcția corectă. În combinație cu investițiile noastre și cu îmbunătățirile în materie de eficiență, există premise foarte bune pentru ca 2023 să fie un an de creștere a vânzărilor, precum și de îmbunătățire a profitabilității”, a declarat Helmersson.

Ea a reiterat obiectivul H&M pentru anul viitor de a obține o marjă de profit operațional de două cifre, de la 3,2 % în 2022. Marja sa operațională a fost de peste 20% în 2010, dar a fost la jumătate față de cea a Inditex în ultimii patru ani.