Hennes & Mauritz AB (H&M) a raportat joi un profit operaţional sub estimări în cel mai recent trimestru (perioada martie-mai 2024), al doilea mare retailer de îmbrăcăminte din lume confruntându-se cu dificultăţi în realizarea obiectivelor anuale, transmite Reuters.
Profitul operaţional în perioada martie-mai 2024 s-a situat la 7,1 miliarde de coroane suedeze (672,5 milioane de dolari), faţă de un nivel de 4,74 miliarde de coroane suedeze în perioada similară din 2023 şi un nivel de 7,37 miliarde de coroane suedeze previzionat de analişti.
Vânzările în iunie ar urma să scadă cu 6% în monedă locală, comparativ cu perioada similară din 2023, parţial în urma vremii instabile de pe cele mai mari pieţe ale grupului suedez.
Grupul încă se aşteaptă să înregistreze o marjă operaţională de 10% în acest an, dar obiectivul devine mai dificil de realizat, a afirmat directorul general Daniel Erver. Acesta a adăugat că “factorii externi care influenţează costurile noastre de achiziţie şi veniturile din vânzări, inclusiv materiile prime şi evoluţia cursului de schimb, vor avea un impact negativ mai pronunţat decât ne aşteptam în semestrul doi din 2024”.
“Cea mai importantă precondiţie pentru îndeplinirea obiectivului nostru este o consolidare suplimentară în semestrul doi din 2024, după creşterea din trimestrul doi”, susţine şeful grupului suedez.
H&M pierde teren în faţa rivalei Inditex şi încă are dificultăţi în a concura cu rapida expansiune de retailerilor online de îmbrăcăminte, cum ar fi SHEIN şi Temu.