H&M dă vina pe vremea neobișnuit de caldă pentru scăderea vânzărilor din septembrie

H&M Sursă foto: Unsplash

Retailerului de modă H&M a declarat că vremea neobișnuit de caldă de pe multe dintre piețele sale europene a întârziat începutul sezonului de cumpărături de toamnă, ceea ce a dus la scăderea vânzărilor în septembrie, în timp ce reducerile de costuri au ajutat la creșterea profitului său trimestrial, scrie Reuters.

H&M, al cărui cel mai mare rival este Inditex, proprietarul Zara, a declarat că vânzările din septembrie vor fi în scădere cu 10% față de anul trecut. În comparație, Inditex a raportat vânzări între 1 august și 11 septembrie care au crescut cu 14%.

Declinul dă o lovitură speranțelor celui de-al doilea mare retailer de modă din lume de a-și redresa performanța după ce a rămas în urma Inditex, în condițiile în care criza costului vieții reduce cheltuielile cumpărătorilor.

“Dacă vânzările la concurentul tău cresc practic cu 14% cu aceeași vreme, asta îți spune ceva, după părerea mea”, a declarat Vera Diehl, manager de portofoliu la Union Investment, care deține acțiuni atât la H&M, cât și la Inditex.

Cu toate acestea, acțiunile H&M au crescut cu 5% la începutul tranzacțiilor, deoarece profiturile din trimestrul iunie-august au sărit, iar H&M și-a menținut obiectivul de a crește marja operațională la 10% anul viitor și a declarat că programul său de reducere a costurilor continuă “la viteză maximă”.

În 2022, marja a fost de 3%. În al treilea trimestru, marja a ajuns la 8%, de la 2% în anul precedent.

Obiectivul este “provocator, dar realizabil”, a declarat Nicolas Champ, analist la Barclays, adăugând că ar necesita, totuși, o anumită accelerare a creșterii top-line.

Profitul operațional în al treilea trimestru al grupului suedez a urcat la 4,74 miliarde de coroane (431 milioane de dolari), de la 902 milioane de coroane, cât era în urmă cu un an. Analiștii chestionați de LSEG prognozaseră în medie un profit de 4,72 miliarde de coroane.

Cifra de anul trecut a inclus un cost unic de 2,1 miliarde de coroane pentru ieșirea grupului din Rusia, care a reprezentat, de asemenea, patru puncte procentuale din scăderea vânzărilor de 10% din septembrie.

H&M a mai spus că a revenit luna aceasta pe JD.com, una dintre cele mai mari piețe de comerț electronic din China, după o absență prelungită din cauza criticilor privind poziția sa față de presupusele abuzuri ale drepturilor omului în regiunea chineză Xinjiang.

A revenit anul trecut pe platforma de comerț electronic Tmall a Alibaba, dar nu a mai fost disponibilă pe JD.com din 2021.

 

 

 

Sursă foto: Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *