Ikea a anunţat că va majora preţurile, din cauza dificultăţilor cu care se confruntă lanţurile de aprovizionare 

IKEA_Romania Sursa foto: IKEA Romania

Proprietarul brandului de mobilă Ikea a anunţat că va majora preţurile, din cauza dificultăţilor cu care se confruntă lanţurile de aprovizionare, care ar urma să se menţină şi în 2022, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres. Asta după ce compania a raportat o scădere a profitului anual din cauza costurilor mai ridicate cu transportul şi materiile prime.

În pofida cererii record, deoarece oamenii au petrecut mai mult timp acasă în urma pandemiei, profitul înainte de taxe al Inter IKEA Group – care deţine franciza IKEA şi este responsabil cu aprovizionarea – a scăzut cu 16% în perioada august 2020 – august 2021, la 1,71 miliarde de euro. În anul fiscal 2019, profitul înregistrase un declin de 4%.

“Pe plan global pandemia a afectat veniturile noastre din exploatare în anul fiscal 2021. Principala cauza a fost majorarea semnificativă a preţului transportului şi materiilor prime în a doua parte a anului fiscal”, se arată în comunicatul Ikea.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

În perioada august 2020 – august 2021, vânzările au ajuns la un nivel record, 41,9 miliarde de euro, o creştere de 6% faţă de anul fiscal 2020 şi de 1% faţă de anul fiscal 2019, consumatorii cheltuind mai mult ca oricând pentru locuinţele lor.

Efectele negative ale perturbărilor din lanţurile globale de aprovizionare şi preţurile ridicate ale energiei ar putea dura mult timp, a avertizat directorul financiar Martin van Dam. Acesta a declarat pentru Reuters că “anul fiscal 2022 va fi mult mai dificil cu mai multe provocări”.

Anul acesta, Inter IKEA a menţinut stabile preţurile produselor către retaileri, dar a avertizat că în anul fiscal 2022 ar putea transfera o parte din costurile cu majorarea preţurilor la transportul şi materii prime către proprietarii magazinelor.

“Deşi nu putem continua să asigurăm preţuri fixe către retaileri în aceste condiţii dificile, intenţionăm de asemenea să absorbim o parte din majorarea costurilor în anul fiscal 2022. Proprietarii magazinelor vor decide dacă sau în e măsură vor transfera către cumpărători preţurile mai ridicate”, a explicat directorul financiar.

Magazinul Ikea din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. În luna iunie 2019, Ikea a inaugurat noul magazin de pe Bulevardul Theodor Pallady din Capitală, o investiţie de 90 de milioane de euro, care a creat 600 de noi locuri de muncă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: