IKEA, cel mai mare brand de mobilă din lume, majorează preţurile produselor sale în medie cu 9%, din cauza costurilor mai mari al materiilor prime şi transporturilor, a anunţat joi proprietarul majorităţii magazinelor companiei la nivel global, transmite Reuters, citat de News.ro.
IKEA a declarat anterior că închiriază mai multe nave, cumpără containere şi redirecţionează mărfurile între depozite pentru a atenua întreruperile lanţului de aprovizionare, dar a spus că acum trebuie să transfere costurile asupra clienţilor, deoarece se aşteaptă ca turbulenţele să continue.
Grupul Ingka a spus că preţurile vor creşte în medie cu 9% pe pieţele sale, variaţiile locale reflectând diferite presiuni inflaţioniste, inclusiv problemele legate de mărfuri şi lanţul de aprovizionare.
„Din păcate, acum, pentru prima dată de când costurile mai mari au început să afecteze economia globală, trebuie să transferăm o parte din aceste costuri crescute asupra clienţilor noştri”, a spus Tolga Öncü, director de operaţiuni de retail.
„IKEA continuă să se confrunte cu constrângeri semnificative de transport şi materii prime, care conduc la creşterea costurilor, fără o pauză anticipată în viitorul previzibil”, a spus grupul într-un comunicat, adăugând că se aşteaptă ca întreruperile să continue ”şi pe parcursuş anului 2022”.
Grupul Ingka a înregistrat o cerere puternică în timpul pandemiei, deoarece oamenii au rămas mai mult acasă. Grupul fFuncţionează printr-un sistem de franciză, Ingka fiind principalul francizat al proprietarului mărcii Inter IKEA, cu 392 de magazine mari şi 73 de formate mai mici de magazine.
Citește și:
Ikea a majorat cu 10% preţurile în magazinele din Marea Britanie