Ikea a majorat cu 10% preţurile în magazinele din Marea Britanie

IKEA_Romania Sursa foto: IKEA Romania

Retailerul suedez Ikea a confirmat joi creşterea cu 10% a preţului mediu al produselor sale în magazinele din Marea Britanie, din cauza creşterii costurilor în lanţurile de aprovizionare, transmit PA Media şi DPA.

Compania susţine că a fost forţată să majoreze preţurile în Regatul Unit mai mult decât nivelul mediu pe plan global – 9% – „din cauza condiţiilor de pe piaţa locală”, inclusiv creşterea costurilor logistice şi a celor cu vehiculele grele de marfă.

Totuşi, analiştii de la Daily Mail au descoperit că preţurile la unele paturi, dulapuri şi birouri au urcat cu 50%. Problema a fost menţionată prima dată de cumpărătorii online, care au reclamat majorări semnificative după Crăciun.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Oficialii Ikea au răspuns pe Twitter: „Din păcate, a existat o majorare semnificativă a costurilor în lanţurile de aprovizionare, inclusiv la materiile prime, transporturi şi logistică. Aceste evoluţii continuă şi este necesar să majorăm preţurile la multe produse”.

Un purtător de cuvânt al grupului suedez a declarat: „Efectele pandemiei de Covid-19 continuă să afecteze industria pe plan global. De la începutul pandemiei, Ikea a făcut eforturi pentru a absorbi semnificativele creşteri de costuri din lanţurile de aprovizionare în timp ce a păstrat preţurile cât mai stabile şi scăzute posibil. Acum, ca şi mulţi alţi retaileri, trebuie să majorăm preţurile pentru a atenua impactul asupra afacerii noastre”.

Noile reglementări post-Brexit care au intrat în vigoare la 1 ianuarie au dus la întârzierea livrărilor din cauza numărului mare de documente ce trebuie completate.

În noiembrie, proprietarul brandului de mobilă Ikea a anunţat că va majora preţurile din cauza dificultăţilor cu care se confruntă lanţurile de aprovizionare, care ar urma să se menţină şi în 2022, după ce compania a raportat o scădere a profitului anual din cauza costurilor mai ridicate cu transportul şi materiile prime.

În pofida cererii record, deoarece oamenii au petrecut mai mult timp acasă în urma pandemiei, profitul înainte de taxe al Inter IKEA Group – care deţine franciza IKEA şi este responsabil cu aprovizionarea – a scăzut cu 16% în perioada august 2020 – august 2021, la 1,71 miliarde de euro. În anul fiscal 2019, profitul înregistrase un declin de 4%.

„Pe plan global pandemia a afectat veniturile noastre din exploatare în anul fiscal 2021. Principala cauza a fost majorarea semnificativă a preţului transportului şi materiilor prime în a doua parte a anului fiscal”, se arată în comunicatul Ikea.

În perioada august 2020 – august 2021, vânzările au ajuns la un nivel record, 41,9 miliarde de euro, o creştere de 6% faţă de anul fiscal 2020 şi de 1% faţă de anul fiscal 2019, consumatorii cheltuind mai mult ca oricând pentru locuinţele lor.

Efectele negative ale perturbărilor din lanţurile globale de aprovizionare şi preţurile ridicate ale energiei ar putea dura mult timp, a avertizat directorul financiar Martin van Dam. Acesta a declarat pentru Reuters că “anul fiscal 2022 va fi mult mai dificil cu mai multe provocări”.

Anul acesta Inter IKEA a menţinut stabile preţurile produselor către retaileri dar a avertizat că în anul fiscal 2022 ar putea transfera o parte din costurile cu majorarea preţurilor la transportul şi materii prime către proprietarii magazinelor.

„Deşi nu putem continua să asigurăm preţuri fixe către retaileri în aceste condiţii dificile, intenţionăm de asemenea să absorbim o parte din majorarea costurilor în anul fiscal 2022. Proprietarii magazinelor vor decide dacă sau în e măsură vor transfera către cumpărători preţurile mai ridicate”, a explicat directorul financiar.

Magazinul Ikea din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. În luna iunie 2019, Ikea a inaugurat noul magazin de pe Bulevardul Theodor Pallady din Capitală, o investiţie de 90 de milioane de euro, care a creat 600 de noi locuri de muncă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: