Compania Națională de Autostrăzi (CNAIR) a reziliat joi contractul cu constructorul român Straco, după ce progresul din ultimele 5 luni a fost de doar 1% pe tronsonul Chețani – Câmpia Turzii, parte a Autostrăzii A3 Transilvania. Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Rezilierea contractului duce automat la o nouă procedură de licitație pentru acest tronson.

”Cu lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanță în dezvoltarea infrastructurii și a României, în general. Constructorul acestui lot, ajuns în insolvență și cu subcontractori neplătiți, a beneficiat de toată bunăvoința autorităților române, dar a sosit momentul în care trebuie să spunem „Destul!”, a scris Drulă pe Facebook.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Tronsonul de 15,7 km din A3 trebuia construit de o asociere de firme românești, compusă din Straco Group, Specialist Consultin și Total Road. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în vara anului 2016, și termenul inițial de finalizare era finalul anului 2017. În acest moment, stadiul lucrărilor este de doar 40%.

Drulă susține că problema a fost oferta subevaluată: ”valoarea licitată de compania câștigătoare a fost de 280 milioane lei, pe când estimarea inițială pentru acest lot de 15,7km era de 620 de milioane lei. Termenele erau de 4 luni proiectare și 12 luni execuție pentru un segment de autostradă în relief foarte ușor”.

Foto: Lucrări pe Autostrada A3 / Captură Youtube