Încă un sezon estival fără ca linia de tren Constanța – Mangalia să fie modernizată și electrificată. CFR Infrastructură anunță că etapa de proiectare a ajuns la 55% și se încheie la sfârșitul anului/ Câte trenuri circulă spre litoral

CFR Infrastructură Linia Constanța -Mangalia Sursa Foto : CFR Infrastructură

Studiul de Fezabilitate pentru modernizarea și electrificarea liniei de tren Constanța – Mangalia este în grafic, asocierea Baicons-ISPCF realizând 55% din etapa de proiectare, a transmis compania CFR Infrastructură la solicitarea Economedia.

Contractul pentru realizarea documentației tehnice a fost semnat în ianuarie 2022, iar termenul de predare este luna noiembrie, potrivit administratorului rețelei feroviare. Studiul de fezabilitate este necesar pentru că prezintă un cost estimat, soluții tehnice și durata pentru proiect tehnic și execuție, caietul de sarcini pentru achiziția de lucrări fiind realizat pe baza acestuia.

,,Studiul de Fezabilitate pentru proiectul ”Electrificarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia” este în derulare, cu termen contractual de finalizare noiembrie 2022. La momentul actual SF-ul este realizat în procent de 55%”, a transmis CFR Infrastructură.

Ruta Constanța – Mangalia este deservită de o linie simplă cu o lungime de 43 kilometri. Această cale ferată este foarte circulată în timpul verii, dar trenul face peste o oră între cele două orașe, atât pentru că oprește în fiecare stațiune, cât și pentru că linia este neelectrificată.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Între Constanţa şi staţiunile din sudul Litoralului, trenurile de călători circulă cadenţat, dar cu tracţiune diesel, iar în sezonul estival garniturile care vin dinspre Bucureşti schimbă locomotiva electrică la Constanţa, manevră care durează câteva minute. În plus, vara, climatizarea face față destul de greu în trenurile cu tracţiune diesel.

Refacerea liniei este necesară pentru ca trenurile să circule pe o linie complet modernizată între București și Mangalia (de la Brașov la București, linia este reabilitată pentru 140 km/h între Predeal și București, iar de la București la Constanța trenurile de călători ating viteza maximă de 160 km/h și parcurg distanța în puțin sub două ore).

Peste o lună, de la 1 iulie, biletele de tren se scumpesc cu 20% la CFR Călători și la operatorii privați. Astfel, un bilet de tren București – Constanța, care în prezent costă 60 de lei, se va scumpi la circa 72 de lei.

Programul estival „Trenurile Soarelui” de la CFR Călători va începe din 11 iunie, înaintea zilelor libere de Rusalii, când se așteaptă o cerere mare de transport. Peste 20 de perechi de trenuri vor fi în circulație, inclusiv cu tren direct București-Mangalia.

36 de trenuri de la CFR Călători și operatori privați 

În sezon, pe linia Constanța – Mangalia circulă 36 de trenuri de la CFR Călători, Transferoviar, Astra Trans Carpatic și Regio Călători, potrivit CFR Infrastructură, astfel:

SNTFC CFR Călători SA (în sezon turistic) = 28 trenuri;
TFC (în sezon turistic) = 4 trenuri;
ATC (în sezon turistic) = 2 trenuri;
Regio Călători (în sezon turistic) = 2 trenuri.

Câte trenuri circulă pe M 800 București – Constanța

Între București și Constanța, pe secțiunea până la Fetești circulă 65 de trenuri în sezon respectiv 70 de garnituri între Fetești și Constanța. Operatorii sunt CFR Călători, Transferoviar, Astra Trans Carpatic, Regio Călători și SoftTrans:

Trenuri de călători între București – Constanța:
București – Fetești (în extrasezon) = 38 trenuri;
București – Fetești (în sezon turistic) = 65 trenuri;
Fetești – Constanța (în extrasezon) = 39 trenuri;
Fetești – Constanța (în sezon turistic) = 70 trenuri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. La multi ani CFR Infrastructura!

    E bine să avem incompetență în România.
    În caz de război, se poate întoarce în favoarea noastră.

    Dacă ne invadează rușii, România e cea mai sigura zona pentru că e misiune imposibilă să ajungă cineva aici.

    Cai Ferate, Autostrazi, sosele nu sunt, nu se fac iar mai nou vand si calea ferata facuta pe timpul lui Carol!
    Poate o vor vinde si pe asta!

    Ne deplasam cu trasura!
    Bravo CFR INFRA!
    Ne mandrim cu voi!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.