Începe pregătirea Autostrăzii Ploiești-Brașov. Cătălin Drulă: Pe sectoarele critice, unde traficul este infernal, am cerut ca documentația să fie livrată în avans

Catalin Drula, Mariana Ionita Sursa foto: Facebook

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat joi că „a dat ordinul de începere” pentru pregătirea tehnică a Autostrăzii Ploiești-Brașov, urmând să fie abordate cu prioritate sectoarele critice, „cu trafic infernal”.

„A fost dat astăzi ordinul de începere, astăzi, 11 martie, în prima întâlnire oficială cu proiectantul la sediul CNAIR. Această autostradă trebuie pregătită fără cusur din punct de vedere al documentației tehnice și studiilor de teren. Nu ne mai permitem întârzieri”, a transmis Cătălin Drulă, într-o postare pe Facebook.

Ministrul Transporturilor a precizat că dorește, pentru această autostradă, soluții moderne, cu tuneluri (Bușteni+Sinaia), și soluții prietenoase cu turismul și mediul.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

„Conform contractului, una dintre primele etape este pregătirea studiilor de trafic: modelarea traficului, a fluxurilor de circulație, prognoza de trafic și finalizarea acestui capitol. În paralel se desfășoară studiul alternativelor de traseu cu schițe, sisteme rutiere proiectate, scurgerea apelor și identificarea constrângerilor de pe fiecare opțiune. După o etapă de consultare publică se aprobă traseul final. Studiile contractate sunt cele hidrologice, hidraulice și geotehnice – un capitol foarte important pentru orice construcție pe care o vrem executată fără probleme în teren. Și acestea sunt doar o parte din activitățile necesare”, a declarat Drulă.

Ministrul a afirmat că, pe sectoarele critice, unde traficul este infernal (centurile de la Comarnic și Bușteni) și pe Ploiești – Comarnic, a cerut proiectantului ca documentația să fie livrată în avans.

„Trebuie să începem lucrul efectiv cu utilaje în teren cât mai repede pe această autostradă”, a conchis Drulă.

Context

În luna ianuarie, Cătălin Drulă a anunțat că a fost finalizată licitația pentru revizuirea studiului de fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic pe autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov. A fost depusă o singură ofertă, din partea firmei Consitrans. Valoarea estimată pentru contract de către CNAIR este de 12,8 milioane de euro, circa 0,8% din valoarea întregului proiect.

Conform licitației din SEAP, tot contractul are un termen de realizare de 107 luni, defalcat astfel:

– 30 de luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.

– 6 luni pentru Proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC)

– 6 luni pentru Proiectul Tehnic de execuție

– 4 luni – asistență tehnică pe perioada licitației pentru execuție

– 61 de luni asistență tehnică pe perioada execuției lucrărilor.

Reamintim că actualul studiu de fezabilitate pentru autostrada de pe Valea Prahovei este din 2006 şi nu corespunde exigenţelor Comisiei Europene.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: