Începe reabilitarea DN68A Margina – Holdea, „rușinea națională”. Circulaţia camioanelor va fi interzisă timp de două luni

DN 68 A Timiş DN 68 A în reparaţii Sursa foto: CNAIR

Drumul Naţional 68 A Margina – Holdea sau „ruşinea naţională”, aşa cum numeşte ministrul Transporturilor Cătălin Drulă secţiunea de şosea cu o lungime de 13 kilometri dintre cele două localităţi, intră într-o nouă etapă de reparaţii. Pentru două luni, din 10 mai până în 10 iulie, Compania de Drumuri şi Poliţia Rutieră au decis interzicerea traficului greu pe DN 68 A între Holdea judeţul Hunedoara şi Margina judeţul Timiş, pentru accelerarea reparaţiilor carosabilului, lucrări începute în urmă cu aproape două luni, dar care avansează greu.

DN 68 A Holdea – Margina este şoseaua care preia traficul de la capetele tronsoanelor de autostradă A1 Sibiu – Deva, respectiv A1 Lugoj – Nădlac 2, iar tronsonul dintre Coşava şi Coşeviţa (aproximativ 5 km, în Timiş) va fi refăcut la nivel de fundaţie, a anunţat pe pagina sa de Facebook ministrul Transporturilor Cătălin Drulă.

„Reparăm rușinea națională de pe DN68A. De luni, schimbăm viteza la reabilitarea unuia dintre cele mai proaste drumuri pe care românii își rup mașinile – DN68A Margina – Holdea, ruta de ocolire a bucății lipsă din A1 Sibiu – Nădlac. Până acum, acest drum extrem de aglomerat a fost peticit și reparat superficial. Planul este ca, pe cei mai afectați 5,3 km care arată acum ca după bombardament, carosabilul să fie refăcut complet, inclusiv fundația. Important: traficul pe secțiunea respectivă va fi restricționat timp de 2 luni pentru vehiculele mai grele de 7,5 tone. Am luat această măsură pentru a putea implementa un grafic accelerat de lucrări”, a explicat ministrul Cătălin Drulă.

DN 68 A a fost construit în anii ’60

Şoseaua cu structură din plăci de beton a fost construită în anii ’60 şi are valori de trafic ridicate, a anunţat, într-un comunicat de presă, Regionala de Drumuri Timişoara.

„Reamintim că reparațiile la structura rutieră a drumului construit și dimensionat în perioada 1962-1967, pe baza unor valori de trafic și tonaj incomparabil mai mici decât în prezent, au început, pe cele mai degradate porțiuni, la data de 2.03.2021. Valorile de trafic din ultimele luni au o medie zilnică lunară (MZL) cuprinsă între 10.000 – 14.000 autovehicule, conform datelor emise de contorii de trafic rutier montați pe DN 68A, la Coșava”, arată DRDP Timişoara.

Deviere pe DN 7 Valea Mureşului

Rutele ocolitoare pentru transportatori vor fi DN 68 Caransebeş – Hateş şi DN 7 Valea Mureşului.

10 Mai – termen limită pentru depunerea ofertelor la „Autostrada cu tuneluri pentru urşi”

În același timp, compania de drumuri așteaptă oferte pentru bucata lipsă de autostradă dintre Sibiu și Nădlac, tocmai motivul pentru care șoferii sunt nevoiți să circule pe DN 68 A.

Compania de Drumuri a prelungit, până la 10 mai, termenul – limită pentru depunerea ofertelor la licitaţia pentru proiectarea şi execuţia secţiunii de autostradă dintre Holdea şi Margina, singurul tronson care lipseşte între Sibiu şi vama Nădlac 2. Tronsonul de autostradă dintre localitatea Holdea în judeţul Hunedoara şi Margina în judeţul Timiş va avea o lungime de 10 kilometri, licitaţia are o valoare de aproximativ 1,5 miliarde lei şi un termen estimat de finalizare a execuţiei: 2025. Este una dintre autostrăzile prioritare la finanţare prin PNRR- Planul Naţional pentru Relansare şi Rezilienţă.

Restricţia de pe DN 68 A vine după ce, săptămâna aceasta, traficul greu a fost interzis la podul Azuga pe DN 1 – Valea Prahovei (n.r. cauza protestului de astăzi, de pe DN 1 A Cheia – Săcele), iar de săptămâna viitoare intră în reparaţii capitale şi podul peste Siret de la Şcheia în judeţul Iaşi, pe DN 28 Roman – Iaşi.

DN 68 A în reparaţii Sursa foto: CNAIR

Comentarii

  1. 07.05.2021.
    Am postat ideea asta cam pe toate articolele de presa după 2018 când era ca azi

    Sper sa reusească!

    Poate chiar începe.
    Poate se mai si largeste!
    Poate se si semnalizeaza si daca se lărgește putin se pot monta separatoare pe axul central.
    Pentru a opri avântul cocalarilor cu Audili care fac trafic pe acolo.

    Ar fi un lucru bun 10 km cu separator.
    Sau 10 camere cu radar pe sens cu echipaje de poliție care sa încaseze contraventiile transmise de camere.
    Se recuperează cheltuia cu camerele fixe in 6 luni si se reduc nr.de morti.

    Va imaginați ce trafic va fi dupa 1 august?
    Câți vin si câți pleaca!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *