Britanicii și-au făcut provizii de vin, smântână proaspătă și produse de patiserie cu ocazia încoronării Regelui Carol, vânzările acestor produse crescând vertiginos, potrivit BBC.
Firma de cercetare Kantar a declarat că oamenii “au intrat în spiritul” evenimentului și au încercat să facă quiche-ul oficial al Încoronării.
De asemenea, a spus că inflația alimentelor a scăzut în cele patru săptămâni până la mijlocul lunii mai, dar rămâne “incredibil de ridicată”.
La 17,2%, aceasta este încă a treia cea mai rapidă rată înregistrată de Kantar din 2008 încoace.
Ministrul britanic de Finanței, Jeremy Hunt, se va întâlni marți cu producătorii de alimente pentru a discuta despre costul alimentelor și pentru a căuta modalități de a reduce presiunea asupra gospodăriilor.
Fraser McKevitt, șeful departamentului de retail de la Kantar, a declarat că scăderea inflației prețurilor la alimente a fost “fără îndoială o veste binevenită pentru cumpărători, dar este încă incredibil de mare”.
Creșterea prețurilor la alimente contribuie la o inflație care a atins 10,1% în martie. Cifrele oficiale de miercuri ar trebui să arate că inflația a scăzut în aprilie.
În ciuda presiunilor asupra prețurilor, oamenii au profitat din plin de vacanța suplimentară din această lună, sugerează studiul Kantar, cu un plus de 218 milioane de lire sterline care au trecut prin casele de marcat în săptămâna încoronării.
Vinul spumant și vinul obișnuit s-au dovedit a fi populare, vânzările crescând cu 129% și, respectiv, 33%.
De asemenea, oamenii și-au făcut provizii de ingrediente pentru a pregăti quiche-ul oficial al Încoronării, vânzările de produse de patiserie refrigerate crescând cu 89%, în timp ce vânzările de smântână proaspătă au crescut cu 80%, iar cele de fasole congelată cu 57%.
“Va trebui să așteptăm și să vedem dacă va deveni la fel de îndrăgit ca și omologul său din 1953, puiul Coronation, și dacă își va consolida locul în meniul britanicilor la picnicuri și petreceri în grădină”, a declarat dl McKevitt.