Piața europeană de mașini noi a pierdut 1,5 milioane de vânzări în raport cu primul semestru din 2019, înaintea crizei Covid, potrivit datelor publicate vineri de constructori și citate de Le Figaro.
Cu 5,4 milione de mașini vândute, piața a crescut cu 25,2% în raport cu primul semestru din 2020, dar rămâne departe de cifra de aproape 7 milioane de vehicule vândute la începutul lui 2020, a subliniat Asociația constructorilor europeni (ACEA) într-un comunicat. Mai multe țări s-au redresat puternic în primul semestru, în raport cu un început al anului 2020 paralizat de Covid: Italia (+51,4% în cifre anualizate), Spania (+34,4%), Franța (+28,9%) sau Polonia (+22,1%). Vânzările în Belgia au scăzut cu 16,3%.
În România, în prima jumătate a acestui an au fost vândute 47.169 de mașini noi, în scădere cu 4.9% față de cifra de 49.615 din perioada similară a anului trecut.
În luna iunie însă vânzările de mașini noi au ajuns la 11.853 unități, în creștere cu 16,7% față de cifra de 10.161 în iunie 2020.
Dacia a vândut în prima jumătate a anului 181.528 de mașini, față de 155.838 vehicule în primul semestru din 2020, o creștere cu +16,5%.
La jumătatea lunii iunie, piața s-a redresat cu 10,4% în Uniunea Europeană în raport cu iunie 2020 iar vânzările au revenit la nivelul din 2015, cu cifre bune în Germania, Spania și Italia, dar cu un recul de 14,7% în Franța.
Grupurile Volkswagen (26,4% din piață, +0,3 puncte) și Stellantis (23,1%, +1 point) au dominat piața în priomul semestru, în timp ce vânzările Renault au scăzut cu 1,6 puncte, la 9,9%. Hyundai-Kia, BMW-Mini și Toyota și-au majoraat și ele cota de piață, în timp ce Ford și Daimler au înregistrat un ușor recul.