Industria auto din Transilvania se confruntă cu provocări majore, generate de războiul comercial dintre SUA și Uniunea Europeană. Impunerea unor taxe vamale ridicate la importurile auto pune în pericol competitivitatea constructorilor germani, afectând implicit și filialele din România. În plus, ascensiunea producătorilor chinezi și tranziția către vehicule electrice complică și mai mult peisajul economic. În acest context, conversia fabricilor auto către producția de echipamente militare devine o soluție tot mai des adoptată.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Impactul taxelor vamale asupra industriei auto

Industria auto germană, care exportă 13% din producția sa în SUA, se află într-o situație vulnerabilă din cauza măsurilor comerciale impuse de Washington.

Federația constructorilor germani din industria auto (VDA) solicită intervenția Bruxelles-ului pentru a proteja exporturile europene.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Pe plan local, companiile auto din Transilvania și Banat sunt afectate direct, întrucât majoritatea sunt filiale ale unor giganți germani precum Daimler Benz, Bosch, Continental și Siemens, potrivit Transilvania Business.

Raportul ADR Centru din 2024 confirmă că industria componentelor auto și echipamentelor electrice și electronice reprezintă piloni economici importanți ai județului Sibiu, generând 59% din exporturile locale.

Creșterea taxelor vamale la importurile auto din UE ar putea reduce semnificativ comenzile pentru fabricile din România, punând în pericol locurile de muncă și investițiile străine.

Conversia fabricilor auto spre producția de armament

Pentru a compensa declinul sectorului auto, tot mai multe companii explorează posibilitatea conversiei liniilor de producție către industria de apărare.

Rheinmetall, una dintre cele mai mari companii de armament din Germania, a transformat deja două fabrici auto pentru a produce echipamente militare.

În România, aceeași companie deține o fabrică în Mediaș, un centru de mentenanță în Satu Mare și planifică o investiție de 400 de milioane de euro într-o fabrică de pulberi explozive la Victoria (Brașov).

Această tendință ridică întrebarea dacă și alte companii din Transilvania vor adopta o strategie similară.

Într-un context economic incert, conversia către producția militară ar putea deveni o soluție pentru menținerea competitivității și a locurilor de muncă în regiune.