Industria auto: Franţa riscă să piardă un sfert din locurile de muncă în sectorul producţiei de automobile, în tranziția spre “verde”

ford, masini, fabrica, auto Ford Craiova Sursa foto: gov.ro

Franţa riscă să piardă un sfert din locurile de muncă în sectorul producţiei de automobile, în condiţiile în care a doua economie europeană se chinuie să ţină pasul cu tranziţia rapidă la vehiculele electrice, transmite agenția Bloomberg, citată de Agerpres.

Industria auto franceză, care reuneşte mărci precum Peugeot, Citroen şi Renault, ar putea vedea cum 100.000 din cele 400.000 de locuri de muncă ale sale vor fi pierdute în următorul deceniu, pe măsură ce se încheie era motoarelor cu ardere internă, susţine Luc Chatel, preşedintele organismului de lobby al industriei auto La Plateforme Automobile.

Chatel dă vina pentru acest lucru pe costurile ridicate de producţie şi susţine că Guvernul de la Paris va trebui să ajute constructorii de automobile şi producătorii de componente să facă faţă costurilor tranziţiei. La Plateforme Automobile estimează că întreaga industrie auto franceză va avea nevoie de aproximativ 17 miliarde de euro în următorii cinci ani.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

“Nu ne-am rezolvat încă problema de competitivitate”, a spus marţi Luc Chatel, la o conferinţă organizată de industria auto, adăugând că asamblarea de automobile este semnificativ mai ieftină în Spania şi Europa de Est. “Stresul din bilanţurile contabile ale multor companii este foarte vizibil”, a subliniat Luc Chatel.

Presiunile cu care se confruntă constructori auto precum Renault SA şi Stellantis NV, proprietarul mărcilor Peugeot şi Citroen, au fost scoase în evidenţă de datele care arată că automobilul electric Tesla Model 3 a fost cel mai vândut automobil din Europa în luna septembrie.

Prezent la aceeaşi conferinţă, directorul general de la Renault, Luca de Meo, a spus că în Franţa costurile cu mâna de lucru sunt cu 30% mai mari decât media europeană, iar costurile de producţie sunt cu o cincime mai mari. În următorii ani, Renault intenţionează să înceteze să mai producă vehicule la o uzină amplasată la marginea Parisului.

Preşedintele Franţei, Emmanuel Macron, care anul viitor va concura pentru un nou mandat, este interesat să arate alegătorilor că a oprit declinul industrial al Franţei. La începutul acestei luni, Macron a prezentat un plan în valoare de 30 de miliarde de euro care include printre obiective şi producţia a două milioane de vehicule electrice şi hibride în Franţa.

În paralel, grupul Renault, la care statul francez este cel mai mare acţionar, intenţionează să pună la punct un hub pentru producţia de vehicule electrice în nordul Franţei, care va include şi o uzină pentru producţia de baterii. Deşi Renault a promis că va produce 700.000 de vehicule în Franţa la mijlocul acestui deceniu, compania vrea să elimine totuşi 6.600 de locuri de muncă la ea acasă. În 2019, Renault a produs 686.000 de vehicule în Franţa, însă, în 2020, producţia internă s-a redus la 514.000 de unităţi.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: