Înfiinţarea Companiei ,,Carpatica Feroviar” care ar putea lua locul CFR Marfă, pe masa Guvernului. Ordonanţa de Urgenţă pune accentul pe transportul militar de echipamente şi armament

CFR Marfă, profit de 77 milioane lei 6 luni 2023 nu e risc de faliment Sursa foto: CFR Marfă, Facebook

Înfiinţarea Companiei ,,Carpatica Feroviar”, companie de stat care ar putea lua locul CFR Marfă urmează să fie aprobată de Guvern prin Ordonanţă de Urgenţă, probabil săptămâna aceasta în ultima şedinţă a executivului din 2022. Ministerul Transporturilor a prezentat Proiectul de act normativ (OUG) în urmă cu o lună, iar documentul apare în circuitul de aprobare, conform Secretariatului General al Guvernului. Cum situația CFR Marfă este foarte dificilă, compania fiind ținută „pe aparate”, pentru a putea prelua fluxurile mari de cereale ca urmare a războiului din Ucraina, Executivul, prin Ministerul Transporturilor, a prezentat proiectul unei Ordonanțe de Urgență cu argumentul că transportul feroviar de marfă este „un serviciu de interes strategic general”, iar sincopele acestuia înseamnă perturbări grave în funcționarea principalelor ramuri economice de activitate.

Altfel spus, dacă CFR Marfă își va înceta cumva funcționarea, statul trebuie să poată asigura „necondiționat” toate transporturile feroviare necesare, conform cerințelor agreate la nivelul României din UE și NATO, arată Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare.

Transportul militar este menţionat cu prioritate : ,,Ținând cont de situația în care se regăsește CFR Marfă, față de care obiectivul principal al statului român este rambursarea ajutorului de stat ilegal și punerea în aplicare a Deciziei, se creează nevoia înființării unei noi companii viabile de interes național, pentru deservirea nevoilor de apărare ale țării. Orice întârziere în adoptarea măsurilor prezentate poate periclita activitatea de transport feroviar de marfă și poate afecta decisiv industriile direct dependente de resursele deținute, iar, în ceea ce privește punerea în aplicare a Deciziei C(2020) 1115 final a Comisiei Europene, crește riscul declanșării procedurii de infringement față de statul român.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Evenimentele extraordinare ale anilor 2020 – 2022 au relevat nevoia statului român de a se putea baza pe existența unei societăți de transport feroviar de marfă ce va putea realiza următoarele tipuri de transporturi:

  • transportul de trupe, echipamente, utilaje, armament, în caz de mobilizare a forțelor armate ale României și ale partenerilor strategici;
  • transportul de ajutor umanitar pentru zonele afectate de conflicte armate, pentru asigurarea cooperării internaționale;
  • transportul de cereale, materii prime și combustibil, pentru evitarea unei crize alimentare sau energetice.

Totodată, Mobilitatea Militară reprezintă un element nou introdus de către Comisia Europeană pentru perioada de programare 2021 – 2027, acesta fiind inclus și în Regulamentul privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei 2021 – 2027 (CEF 2.0).” –arată proiectul de Ordonanță de Urgență.

Scopul societății va fi unul dublu:

  • strategic – ținând cont de securitatea națională și de parteneriatele României rezultate din obligațiile sale internaționale;
  • comercial – fiind o societate cu capital de stat, finanțată din surse proprii, ce va realiza transporturile feroviare de marfă, venind în completarea cerințelor pieței de transport feroviar, mai notează Ministerul de resort.

Proiectul de Ordonanță de Urgență pentru „Carpatica Feroviar, noul CFR Marfă” are nevoie și de avizul CSAT.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: