ING Bank România și-a menținut în 2020 a patra poziție pe piața bancară, încheind anul cu venituri de 2,1 miliarde lei, un plus de 3% față de anul anterior. Profitul brut, însă, a scăzut puternic cu 37%, până la 574 milioane de lei.
„2020 a fost un test de reziliență pentru noi și pentru întreaga industrie bancară. Am amânat plata ratelor pentru 32.000 de clienți vulnerabili și am oferit măsuri personalizate de restructurare a datoriilor celor în dificultate. În cadrul programului IMM Invest, au fost primite 7.500 de cereri și am aprobat împrumuturi în valoare de 1,3 miliarde de lei, în timp ce finanțarea sustenabilă continuă să fie o prioritate. Am început anul 2021 cu premise pozitive și cu optimism, însă există incertitudine pe multiple planuri, ceea ce impune în continuare o conduită prudentă și responsabilă”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank Romania.
Rezultatele financiare includ venituri totale de 2,1 miliarde de lei (+3%), profit brut de 574 milioane de lei (-37%), depozite atrase de 45 miliarde de lei (+23%), portofoliu de credite de 28,7 miliarde de lei (+3%) și costuri cu provizioanele de 524 milioane de lei (+236%).
În cursul anului trecut,banca a lansat şi un credit ipotecar cu dobândă fixă 7 ani, 43% dintre clienţii care au contractat un credit ipotecar preferând 7FIX, iar 60% dintre aceştia au optat pentru un avans de peste 25% din valoarea împrumutului.
Serviciul Round Up a fost lansat în aprilie 2020, ca un mijloc de a pune bani deoparte, la de la lansare sumele totale economisite au ajuns la 60 de milioane de lei.
Cota de piaţă în segmentul clienţilor cu venituri recurente (minimum 700 de lei/lună) a ajuns la 17,4%.