Aproape 30.000 de mașini au fost înmatriculate în România în primele trei luni ale anului, o creștere de 39% față de anul trecut, cel mai mare avans din Uniunea Europeană, arată datele publicate miercuri de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) și Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA).
România se situează pe poziția 14 în UE, cu un volum de 28.978 autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o creștere de 39,6% comparativ cu ianuare-martie 2021.
Per total, în UE au fost înmatriculate un număr de 2.245.976 unități în primele trei luni ale anului, o scădere de 12,3% față de perioada similară din 2021.
Au fost înregistrate scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi comparativ cu ianuarie-martie 2021 în: Germania (-4,6%) și Spania (-11,6%), Franța (-17,3%) și Italia (-24,4%).
În ceea ce privește constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 655.383 unități, în scădere cu 15,4%, urmate de grupul STELANTIS cu 523.977 unități, în scădere cu 21,7%, HYUNDAY cu 269.350 unități, în creștere cu 21,3%.
Grupul Renault s-a situat pe locul patru, cu 242.549 unități, în scădere cu 6,7%. Dacia, din contră, a marcat o creștere de 16,9% față de ianuarie-martie 2021, cu 103.519 unități înmatriculate.
Autoturismele marca Ford au reprezentat in ianuarie-martie 2022 un număr de 132.538 unități noi înmatriculate, în scădere cu 15,4% față de perioada similară din 2021.
În martie 2022, înmatriculările de mașini de pasageri în Uniunea Europeană au scăzut per total cu 20,5%, fiind vândute 844.187 de unități. Întreruperea lanțului de aprovizionare, exacerbată și mai mult de invazia Ucrainei de către Rusia, a afectat negativ producția de mașini. Drept urmare, majoritatea țărilor din regiune au înregistrat scăderi de două cifre ale vânzărilor, inclusiv cele patru piețe cheie: Spania (-30,2%), Italia (-29,7%), Franța (-19,5%) și Germania (-17,5%).