Honda Motor a anunțat marți că își va reduce investițiile în vehicule electrice, având în vedere încetinirea cererii, și că se va concentra pe modele hibrid, acum mult mai favorizați, cu o serie de modele reînnoite, scrie Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Al doilea mare producător de automobile din Japonia după Toyota Motor a renunțat, de asemenea, la obiectivul ca vânzările de vehicule electrice să reprezinte 30% din vânzările sale până în anul financiar 2030.
“Este foarte greu să citim piața, dar în acest moment vedem că vehiculele electrice vor reprezenta aproximativ o cincime până atunci”, a declarat CEO-ul Toshihiro Mibe într-o conferință de presă.
Honda și-a redus investițiile planificate în electrificare și software până în acel an cu 30%, la 7 trilioane de yeni (48,4 miliarde de dolari).
Este una dintre numeroasele mărci auto globale care reduc investițiile în vehiculele electrice, din cauza schimbării cererii în favoarea hibrizilor și a faptului că guvernele din întreaga lume reduc termenele pentru a îndeplini normele privind emisiile și obiectivele de vânzări ale vehiculelor electrice.
Președintele american Donald Trump a revocat, de exemplu, un ordin executiv al administrației Biden care urmărea să se asigure că toate vehiculele noi vândute în Statele Unite până în 2030 sunt electrice.
Honda intenționează să lanseze 13 modele hibride de nouă generație la nivel global în cei patru ani începând cu 2027. În prezent, Honda are doar trei modele hibride în Statele Unite – Civic, care vine în versiuni hatchback și sedan, Accord și CR-V.
De asemenea, va dezvolta un sistem hibrid pentru modelele de dimensiuni mari pe care intenționează să le lanseze în a doua jumătate a deceniului.
Constructorul auto își propune să vândă între 2,2 și 2,3 milioane de vehicule hibride până în 2030, un salt uriaș față de cele 868.000 vândute anul trecut. Vânzările sale totale au fost anul trecut de 3,8 milioane de vehicule.
La începutul acestei luni, Honda a anunțat că a amânat pentru aproximativ doi ani un plan de 15 miliarde de dolari canadieni (10,7 miliarde de dolari) de a construi o bază de producție EV în Ontario, Canada, din cauza încetinirii cererii de mașini electrice.
Cu toate acestea, Honda a declarat că intenționează în continuare ca vehiculele alimentate cu baterii și cu celule de combustibil să reprezinte toate vânzările sale de mașini noi până în 2040.
Printre alți producători auto care au redus investițiile în vehicule electrice se numără rivalul Nissan, care a renunțat luna aceasta la un plan de a construi o fabrică de baterii în valoare de 1,1 miliarde de dolari pe insula Kyushu din sud-vestul Japoniei, la doar câteva luni după ce a anunțat proiectul.
Jaguar Land Rover a renunțat la planurile de a construi vehicule electrice la viitoarea fabrică de 1 miliard de dolari a companiei-mamă Tata Motor din sudul Indiei, au declarat surse citate de Reuters.