În ciuda tuturor îngrijorărilor legate de prețurile ridicate și de aglomerația din preajma Jocurilor Olimpice, acum ar putea fi un moment neașteptat de bun pentru a vă petrece vacanța în Paris, scrie BBC.
Hoteluri și restaurante au declarat pentru BBC că au scăzut prețurile pentru a atrage clienții. Capitala Franței poate părea centrul lumii pentru cei care urmăresc sportul la televizor, dar străzile relativ liniștite ale orașului și mesele goale spun o poveste diferită.
La începutul acestei săptămâni, presa locală a relatat despre un Disneyland „pustiu” și despre uimirea parizienilor care reușeau să obțină locuri în trenurile de metrou la orele de vârf.
Așadar, ce se întâmplă?
Analiștii sugerează că mulți parizieni au părăsit orașul în masă pentru vară, așa cum este tradiția lor. Dar, de asemenea, unii vizitatori străini au fost descurajați de îngrijorările legate de prețurile exorbitante și de supraaglomerarea la scară olimpică.
Potrivit localnicilor, luna iulie a fost cea mai proastă din ultimii 25 de ani în ceea ce privește livrările. În timpul vârfului Covid, cel puțin oamenii au continuat să comande livrări de mâncare.
Turiștii au fost împiedicați să vină în zonă din cauza blocajelor de securitate instalate pentru ceremonia de deschidere din săptămâna precedentă.
Poprietarul unui restaurant din apropiere, Yarva, a declarat că potențialii vizitatori au ales să nu stea în hoteluri din cauza prețurilor care au crescut înainte de Jocurile Olimpice.
Companiile aeriene au avertizat că există un apetit scăzut pentru călătoriile la Paris, atât Delta, cât și compania care deține Air France prevăzând un impact asupra activității lor.
Potrivit expertului în turism Simon Calder, care a scris săptămâna aceasta pentru The Independent, acest lucru s-a reflectat în prețurile zborurilor, care au fost cu mult sub prețul cerut în mod obișnuit pentru această perioadă a anului.
La momentul redactării acestui articol, zborurile de o zi cu plecare din orașele britanice costau doar 31 de lire sterline (39 de dolari) pe adult (din Edinburgh). Cu toate acestea, biletele pentru trenurile Eurostar, care au fost afectate săptămâna trecută de un atac de sabotaj asupra rețelei feroviare franceze, erau considerabil mai mari.
În lunile iunie și iulie a avut loc un „efect de evitare”, a declarat Raphael Batko de la firma de marketing hotelier Doyield, care reprezintă aproximativ unul din 20 de hoteluri din oraș. El a folosit, de asemenea, cuvântul „catastrofal” pentru a descrie fenomenul, deși a afirmat că numărul de vizitatori a crescut și este acum satisfăcător.
Un fenomen similar de evitare a fost observat la Jocurile Olimpice anterioare, inclusiv la Londra în 2012, când întreprinderile au sugerat că Jocurile au descurajat vizitatorii și le-au diminuat profiturile.
Rămâne de văzut dacă măsurile de urgență luate de industria ospitalității vor fi suficiente pentru a salva comerțul olimpic pentru multe întreprinderi pariziene.
Odată cu scăderea prețurilor în restaurante, în Cartierul Latin se poate mânca cu doar 8 euro (6,80 lire sterline, 8,70 dolari), a afirmat Riad, proprietarul restaurantului Olympie, încercând să atragă clienții.
Și hotelurile au încercat un truc similar, inversând în mare parte creșterile anterioare care par să fi fost atât de descurajante. Autoritățile din domeniul turismului au confirmat că prețurile medii au revenit la 258 de euro (219 lire sterline; 279 de dolari) pe noapte în timpul Jocurilor, după o creștere masivă care a dus la un vârf de 342 de euro luna trecută.