Grupul Jumbo a înregistrat o creștere de 8% a cifrei de afaceri, care a ajuns la 497,28 milioane de euro, iar profitul net s-a ridicat la 117 milioane de euro în prima jumătate a anului 2025. Se mențin investițiile în magazine noi, e-commerce și infrastructură, scrie Business Daily.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Grupul Jumbo a înregistrat o creștere semnificativă și pe piața din România în prima jumătate a anului 2025.
Pe piața românească, Jumbo și-a menținut ritmul de expansiune, deschizând un nou superstore în acest an, conform strategiei grupului de extindere cu un magazin nou anual în România. Investițiile continue în dezvoltarea magazinelor și în infrastructura online sprijină consolidarea poziției Jumbo în retailul românesc.
Grupul se concentrează și pe modernizarea sistemelor digitale, inclusiv e-commerce, securitate cibernetică și inteligență artificială, pentru a oferi o experiență de cumpărare mai eficientă și mai atractivă consumatorilor români.
Dezvoltarea rețelei de magazine
Strategic, JUMBO continuă să își extindă rețeaua, având 89 de magazine în Grecia, Cipru, Bulgaria și România, vizând în același timp 2 noi hipermarketuri pe an. Investiții semnificative sunt direcționate către e-commerce, securitate cibernetică, inteligență artificială, precum și crearea a două noi centre de distribuție în valoare de peste 60 de milioane de euro.
Strategia de dezvoltare pe țări:
- Grecia: În cursul anului 2025 și până în prezent, au fost achiziționate 2 magazine existente care funcționau în baza unui contract de închiriere, iar achiziția a încă 2 magazine închiriate este așteptată să fie finalizată în curând. În plus, este planificată dezvoltarea unui magazin nou la fiecare trei ani.
- Cipru: În următorii cinci ani vor fi operaționale două noi hipermarketuri.
- Bulgaria: Este planificată adăugarea unui nou hipermarket în următorii 2-3 ani.
- România: Se menține ritmul de creștere de un nou superstore pe an.
La începutul acestei luni, Jumbo spunea că are în România 20 de magazine și magazinul online, iar obiectivul strategic pentru următorii opt ani este de a dubla rețeaua de magazine. În acest context, un acord este în curs de desfășurare pentru dezvoltarea unui nou magazin în Baia Mare, care se așteaptă să consolideze și mai mult traiectoria de creștere a Grupului în țară.
Prin parteneriate de franciză, grupul este prezent cu 41 de magazine care poartă marca JUMBO în șapte țări: Albania, Kosovo, Serbia, Macedonia de Nord, Bosnia, Muntenegru și Israel. Conducerea evaluează constant propuneri de afaceri pentru potențiale parteneriate în țări din afara Zonei Euro.