Kaufland va deschide al treilea depozit logistic din țară la Iași, în vecinătatea Parcului Industrial I Miroslava. Noul depozit va avea o suprafață construită mai mare decât cel de la Turda, dar mai mică față de cel de la Ploiești.
Informația a fost confirmată pentru Economedia.ro de către Valer Hancaș, director Comunicare și Corporate Affairs la Kaufland România.
Compania a achiziționat mai multe parcele de teren lângă Iași la sfârșitul anului trecut, iar suprafața totală este de 40 hectare.
„Avem nevoie de suprafaţă generoasă de depozitare deoarece avem un sortiment mare de produse, pe care îl dezvoltăm în continuare. Astfel, pe lista noastră de planuri se află un depozit nou, în zona Moldovei. Compania are deja terenul lângă Iaşi, acesta măsoară peste 400.000 mp, iar suprafaţa construită va fi de 90.000 mp. Ne aflăm în stadiul în care lucrăm deja la autorizare pentru acest al treilea depozit al nostru”, a declarat oficialul Kaufland.
În răspunsul pentru Economedia.ro, compania arată că în prezent deține două depozite – în Turda, cu o suprafaţă de teren de peste 385.000 mp şi de depozit de peste 75.000 mp – şi unul în Ploieşti, cu o suprafaţă de teren de peste 280.000 mp, din care cea de depozit ajunge la peste 115.000 mp. Cele două depozite deservesc întreaga rețea națională de peste 140 de magazine în aprovizionarea zilnică cu produse.
Depozitul logistic de lângă Parcul Industrial I Miroslava nu este singura investiție a Kaufland la Iași: compania are în derulare construirea unui nou supermarket în zona de nord-est a Iașului (cartierul Tătărași) și, conform surselor Economedia.ro, pregătește încă un magazin în apropierea unei foste platforme industriale din partea sudică a orașului (cartierul CUG).
Oficialii Kaufland nu au oferit detalii despre aceste două proiecte, dar au subliniat că, în 2021, dezvoltarea logistică și de noi magazine în țară înseamnă angajarea a încă 1.000 de persoane. În prezent, Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori din România cu un număr de peste 15.000 de salariați.
„În ceea ce privește strategia noastră de dezvoltare, susținem amplasarea noilor magazine în zone cât mai diferite, pentru a fi accesibile tuturor clienților. În prezent lucrăm intens pentru a fi cât mai aproape de clienții noștri, iar procesul de dezvoltare este alcătuit din multe etape, care necesită îndelungi negocieri și un flux de autorizări complex”, a mai spus Valer Hancaș.
Pentru anul în curs, conform reprezentantului Kaufland, compania a alocat un buget de investiții de peste 375 milioane euro, fonduri utilizate pentru achiziția de terenuri, modernizarea magazinelor existente, tehnologii noi, expansiune și construcție.