Licitaţie completă pentru proiectarea liniei de tren Cluj Napoca – Suceava. Calea ferată dintre Ardeal şi Moldova are peste 300 de kilometri

tren de lucru

 

Compania CFR Infrastructură a scos la licitaţie proiectarea ultimilor 106 kilometri de pe linia de tren Cluj Napoca- Suceava (secțiunea Ilva Mică-Pojorâta). Astfel, toate cele trei secţiuni ale liniei Apahida – Suceava sunt acum scoase la licitaţie pentru realizarea documentaţiei tehnice, adică Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic. Calea ferată care asigură legătura dintre Transilvania şi Moldova are o lungime de peste 300 de kilometri.

Valoarea licitaţiilor pentru cele trei secţiuni feroviare Apahida – Ilva Mică ( 119 km.), Ilva Mică- Pojorâta (106 km.) respectiv Pojorâta – Suceava (85 km.) este de aprox. 150 de milioane de lei iar termenul de realizare este de 23 de luni. Această linie face parte din reţeaua europeană TEN – T şi asigură legătura între două coridoare europene a anunţat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Adrian Covăsnianu. ,,Linia de cale ferată Apahida – Suceava, parte din rețeaua centrală TEN-T, asigură prin tronsoanele Coșlariu – Apahida și Suceava – Pașcani legătura între Coridorul Rin – Dunăre, ramura nordică (Curtici-Arad-Coşlariu-Sighişoara-Braşov-Bucureşti-Constanţa) și traseul fostului Coridor pan-european IX (Giurgiu-Bucureşti-Ploieşti-Focşani-Bacău-Paşcani-Iaşi-Ungheni)”, a spus secretarul de stat.

 

Cum arată linia pe care, la finalizarea lucrărilor de modernizare, se va circula cu 160 km/h.

Linia de tren dintre Cluj Napoca şi Suceava prezintă uzură şi degradări accentuate, instalaţiile sunt vechi iar clădirile şi peroanele necesită lucrări de reparaţii şi modernizare. După predarea documentaţiei tehnice vor fi lansate licitaţiile de execuţie care vor permite creşterea vitezei de circulaţie la 160 de km/h pentru trenurile de călători respectiv 120 km/h pentru cele de marfă, potrivit CFR Infrastructură.

Proiectul ar urma să permită creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe subsecțiunea analizată și pe întreaga secțiune Apahida – Suceava, dar și îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, “în conformitate cu cerințele europene”,

Potrivit caietului de sarcini, componenta tehnică are un punctaj de 60 % în timp ce preţul ofertei primeşte un punctaj de 40 %, finanţarea documentaţiei pentru cele trei secţiuni (150 mil. Lei) fiind asigurată din fonduri europene.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *