Liderul pieţei RCA, la un pas de faliment. Transportatorii reclamă că pagubiţii auto sunt programaţi pentru constatarea daunelor la un interval de 2-3 săptămâni faţă de trei zile lucrătoare, conform legii

transportator, camion, sofer, trafic, masini Sursa foto: Pixabay

Piaţa asigurărilor auto din România riscă să se prăbuşească în contextul dificultăţilor financiare pe care le întâmpină City Insurance şi Euroins,  cele două companii care deţin trei sferturi din poliţele auto RCA. Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi (COTAR), reclamă lipsa de implicare a Autorităţii de Supraveghere Financiară – ASF şi atenţionează că şoferii păgubiţi aşteaptă 2-3 săptămâni pentru programarea la constatarea daunei faţă de cele trei zile lucrătoare, conform legii : ,,Dacă astăzi o persoană are un accident acoperit de o poliță RCA la CityInsurance, este programată la constatarea daunei în a doua jumatăte a lunii septembrie – deși termenul legal e de 3 zile lucrătoare. Euroins achită despăgubirile cu mare întârziere și plătește doar atât cât are chef, justificând că plata a fost efectuată în baza nivelului de trai din România – fără nicio legătură cu legea RCA. Acestea sunt rezultatele gravelor derapaje ale supraveghetorului care se preface că nu vede și nu aude, de mai mulți ani, abuzurile celor doi asiguratori pe care i-a protejat până în ultimul moment.” a transmis COTAR într-un comunicat de presă.

CityInsurance, la un pas de faliment

Transportatorii afiliaţi COTAR spun că liderului pieţei RCA din România îi trebuie o infuzie de capital de 170 de milioane de euro pentru a respecta legislaţia şi a plăti daunele, în caz contrar riscă intrarea în faliment, situaţie care ar afecta aprox. 3 milioane de clienţi şi implicit, toată piaţa din ţară. Ei reclamă şi lipsa de reacţie a autorităţilor, inclusiv a Parlamentului în subordinea căruia este ASF : ,,Numărul reclamațiilor la ASF, la adresa firmelor de asigurări, a crescut cu aproape 500% față de acum 4 ani. Doar în luna August 2021, doar City Insurance și Euroins au cumulat echivalentul reclamațiilor întegistrate de intreaga piață germană RCA în decurs de 14 ani. Industria asigurărilor private și cea a transporturilor, precum și cea a reparațiilor, intră în faliment sub ochii celor care ar trebui să supravegheze acest domeniu, fiind numiți pentru acest lucru în funcții publice și plătiți din bani publici…Disoluția autorității instituțiilor românești este fără precedent. Totuși, vedem clar cum se face excepție de la această regulă, în cazul City Insurance: atât Parchetul General, cât și Oficiul împotriva Spălării Banilor și ANAF par a proteja unele companii, ajutându-le să comită abuzuri și infracțiuni. Iar Parlamentul României nu are nicio reacție.” susţine COTAR.

Liderul pieţei RCA din România a înregistrat anul trecut 9259 de reclamaţii în timp ce pentru primele şase luni din 2021 au fost 9667 de reclamaţii, potrivit datelor de pe site-ul companiei. Pentru Euroins, în 2020 au fost peste 13 000 de reclamaţii şi 5559 doar în primele patru luni ale anului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: