Linia de tren București – Pitești: CFR și Asocierea Strabag – Metabet au semnat primul contract de reînnoire finanțat prin PNRR. Reparațiile se fac între Golești și Pitești

Tren de lucru CFR Infra Bucureşti - Piteşti Facebook, Adrian Covăsnianu

CFR Infrastructură și Asocierea Strabag – Metabet au semnat contractul pentru reînnoirea suprastructurii căii ferate pe linia de tren București – Pitești, tronsonul Golești – Pitești (21 km), primul contract finanțat din PNRR pentru acest tip de lucrări ce vor permite trenurilor să revină la viteza proiectată a liniei: 120 km/h. Durata contractului este de 18 luni, iar valoarea de 82 milioane lei. De la București (Gara de Nord) până la Pitești, cel mai rapid tren RE 9203 parcurge distanța de 108 kilometri într-o oră și 36 minute din cauza restricțiilor de viteză. O distanță identică, București – Comarnic, dar pe o linie reparată unde se merge cu 140 km/h, se parcurge într-o oră și 11 minute.

Tronsonul pe care se vor face lucrările are o lungime de 21 kilometri (ambele linii), transmite CFR Infrastructură.

„Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că Sucursala Regională CF Craiova a semnat astăzi, 30 martie 2023, contractul în valoare de 82,13 milioane lei, pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF BUCUREȘTI – PITEȘTI, primul din cele trei contracte pentru lucrări de REÎNNOIRE finanțate prin Planul Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR). Sucursala Regională CF Craiova și Asocierea Strabag – Metabet CF SA au semnat astăzi contractul pentru execuția lucrărilor de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF BUCUREȘTI – PITEȘTI, intervalul Călinești – Golești – Pitești, de la km 95+000 la km 107+575, inclusiv liniile 1a, 1b, 5 și 6 din stația CF Golești. Valoarea contractului, cu o durată de implementare de 18 luni, este de 82.131.439,74 lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri nerambursabile PNRR, pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe cei 21 km CF, inclusiv liniile 1a, 1b, 5 și 6 din stația CF Golești. În cadrul contractului, constructorul va executa lucrările de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF București – Pitești, intervalul CĂLINEȘTI – GOLEȘTI – PITEȘTI, de la km 95+000 la km 107+575, inclusiv pe LINIILE 1a, 1b, 5 și 6 din stația CF GOLEȘTI cu propriile utilaje feroviare specifice acestui tip de lucrări și cu materiale noi de cale achiziționate tot de antreprenor, astfel:

→ șină, aparate de cale, piese pentru aparate de cale,

→ cupoane de tranziție, traverse normale și speciale din lemn (pentru aparate de cale și poduri)

→ contrașine pod, platelaj metalic, ambutisat și neambutisat pentru poduri

→ traverse de beton complet echipate

→ dale elastice pentru treceri la nivel

→ material mărunt, piatră spartă

→ realizarea căii fără joante”, arată CFR Infrastructură

Alte două loturi de pe linia București – Pitești sunt în etapa de evaluare a ofertelor. Constructorii Bedamiro (România), Aktor (Grecia), Strabag (Austria) şi Yepi (Turcia) au depus oferte la contractele de 690 de milioane lei pentru reparaţii pe linia de tren Bucureşti – Piteşti. Sunt lucrări pentru eliminarea restricţiilor de viteză şi reducerea liniei la viteza proiectată, durata fiind de 36 de luni.

Facebook, Adrian Covăsnianu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *