CFR Infrastructură a scos la licitație trei contracte pentru reparații rapide pe linia de tren București-Pitești, tronson feroviar inclus în planurile de finanțare prin PNRR și inclus între primele linii pe care ar trebui să circule primele trenuri cu hidrogen. Încă din mai 2021, Compania a început lucrări pentru creșterea vitezei trenurilor de la 50 km/h. la 120 km/h., intervenții necesare pentru pregătirea infrastructurii feroviare înainte de achiziția trenurilor cu hidrogen, după cum explica fostul secretar de stat în ministerul Transporturilor, Adrian Covăsnianu ( detalii aici).
La Regionala CFR București cele două contracte au o valoare de 663 de milioane de lei în timp ce la Regionala Craiova contractul este de 82 milioane lei : ,,Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că au fost lansate licitațiile pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF 101 București – Pitești, investiție în valoare totală estimată de 663.614.246,82 RON, cu sursă de finanţare prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Sucursala Regională de Căi Ferate București a lansat procedura de licitație pentru lucrările de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe 2 loturi, aferente liniei 101 București – Pitești, astfel:
-Lotul 1: Chitila – Ciocănești (firul II) și Ciocănești – Titu (firul I si II), de la km 10+600 la km 49+780 (linii curente și directe din statiile Săbăreni, Ciocănești și Ghergani). Valoarea estimată: 289.259.878,46 RON (fără TVA)
-Lotul 2: Titu – Călinești – Golesti (firul I și II), de la km 49+980 la km 95+000 (linii curente si directe din statiile Fusea, Mătăsaru, Găești, Leordeni și Călinești). Valoarea estimată: 374.354.368,36 RON (fără TVA)
De asemenea, și Sucursala Regională de Căi Ferate Craiova a lansat licitația pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe linia CF 101 București – Pitești, intervalul Călinești – Golești – Pitești, de la km 95+000 la km 107+575, inclusiv liniile 1a, 1b, 5 și 6 din stația CF Golești. Valoarea estimată: 82.171.096,35 RON (fără TVA)” a transmis CFR Infrastructură. Termenele limită pentru primirea ofertelor sunt 15 septembrie 2022, pentru licitația lansată de SRCF Craiova respectiv 3 octombrie 2022 pentru procedura de licitație lansată de SRCF București.
Ce lucrări se vor efectua :
În cadrul contractelor se vor executa lucrările de înlocuire la rând a următoarelor elemente componente ale suprastructurii căii: șină, aparate de cale, piese pentru aparate de cale, cupoane de tranziție, traverse normale si speciale din lemn (pentru aparate de cale si poduri), contrașine pod, platelaj metalic, ambutisat și neambutisat pentru poduri, traverse de beton complet echipate, dale elastice pentru treceri la nivel, material mărunt, piatră spartă, inclusiv lucrări pentru realizarea căii fără joante.
Pe ce linii vor circula trenurile cu hidrogen:
Magistrala 300 – București Gara de Nord – Chitila;
– Linia 700 T1 – Ramificație Aeroport T1 – Aeroport Henri Coandă T1;
– Magistrala 700 – București Nord – Ramificație Aeroport T1;
– Magistrala 101 – București Nord – Titu – Pitești – Craiova;
– Linia 104 – Titu – Târgoviște;
– Linia 106 – Pitești – Curtea de Argeș.
Trenurile cu hidrogen vor avea un program de mers cadențat, după modelul liniei Gara de Nord – Otopeni.