Pe linia Bucureşti – Piteşti viteza trenurilor va creşte de la 50 la 120 km/h. Pe această linie ar putea circula primele trenuri cu hidrogen (secretar de stat)

Tren de lucru CFR Infra Bucureşti - Piteşti

Viteza trenurilor de călători va creşte de la 50 km/h. la 120 km/h pe linia Bucureşti – Piteşti, a anunţat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Adrian Covăsnianu, responsabil de domeniul feroviar. CFR Infrastructură lucrează în regie proprie, cu trenul de lucru între Bucureşti şi Piteşti pe tronsonul Chitila – Săbăreni – Ciocăneşti, cu o lungime de 12,5 km, lucrările urmând să fie finalizate în septembrie.

,,Prin lucrările efectuate (înlocuirea traverselor, a șinelor de cale ferată, așternere strat nou de piatră spartă, montare aparate de cale noi), viteza de circulație va crește semnificativ, de la doar 50 km/h la circa 120 km/h. Se preconizează că lucrările se vor finaliza în septembrie 2021, efectuându-se deja lucrări pe circa 4 km cu trenul de lucru din dotarea proprie a CFR SA. “, a scris pe pagina sa de Facebook secretarul de stat Adrian Covăsnianu.

Pentru această linie de tren, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunţa vineri, la Europa FM, că îşi doreşte trenuri cu hidrogen care să circule din oră în oră: ,,Pentru Bucureşti – Piteşti în ansamblu, este traseul pe care am vrea să introducem trenul cu hidrogen. E vorba de un număr de 10 sau 12 rame, ar trebui să fie trenuri din oră în oră, cu timp de parcurs la viteza de 120 km/oră. În momentul de faţă se fac două ore între Bucureşti şi Piteşti, e neatrăgător”, a spus ministrul Drulă.

În prezent, pe linia Bucureşti – Piteşti (108 km.) trenurile CFR Călători au o durată de parcurs cuprinsă între o oră şi 40 de minute pentru IR, două ore pentru Regio Expres respectiv două ore şi 36 de minute pentru Regio.

CFR Infrastructură vrea să cumpere două trenuri de lucru, echipamente specializate pentru refacerea liniilor de cale ferată, un memorandum privind această achiziţie de 200 de milioane de euro fiind aprobat, luna trecută, în şedinţa de Guvern. În document se menţionează că 9.800 de kilometri de linie sunt scadenţi la reparaţie (reînnoire). Cu aceste trenuri de lucru ar putea fi refăcuţi până la 600 de kilometri de linie pe an.

Compania care administrează reţeaua feroviară din România cumpără şi traverse din beton. În urmă cu câteva zile, CFR SA a lansat o licitație cu o valoare maximală de 417 milioane lei (cca. 85 milioane euro – n.r.), pentru un contract cadru ce presupune cumpărarea a până la 1,5 milioane traverse de beton.

Facebook, Adrian Covăsnianu

Comentarii

  1. ” va crește semnificativ, de la doar 50 km/h la circa 120 km/h. ”

    Adică pentru cei 12.5 km ce se vor reface se va reduce timpul de deplasare cu cca 11 minute?
    Atat iese din calcul.
    Iar restul linia CF v-a fi modernizată cândva!
    Daca ritmul e care e iar distanta e 108 km sa se determine anul in care va circula trenul cu hidrogen?
    Poate 2034?

    Fantezii!
    Ca la autostrazi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *