CFR Infrastructură a lansat în licitație contractele pentru modernizarea clădirilor de călători din haltele Neptun și Costinești Tabără pe linia Constanța – Mangalia. Contractele au termen de proiectare și execuție de 12 luni, valoarea este estimată la 34 de milioane de lei, iar finanțarea este asigurată prin Programul Transporturi. Linia de tren Constanța – Mangalia are 43 de kilometri, iar studiul de fezabilitate pentru electrificare și dublare parțială a fost prelungit până în ianuarie 2024 (termenul inițial era iulie și apoi octombrie 2023 după cum Economedia a explicat aici). Proiectul de electrificare era inclus în PNRR, dar pentru că nu avea nicio șansă de a se respecta termenul de finalizare 2026, finanțarea a fost transferată pe Programul de Modernizare.
„Programul transporturi (PT) – 34 de milioane lei pentru modernizarea clădirilor de călători din Neptun și Costinești Tabără
Am lansat licitațiile pentru modernizarea clădirilor de călători din haltele Neptun și Costinești Tabără, investiții în valoare totală estimată de 33.498.819,94 lei, sursa de finanţare fiind prevăzută în Programul Transporturi (PT) 2021 – 2027.
Licitațiile publice vizează elaborarea proiectelor tehnice și execuția lucrărilor de modernizare a celor 2 clădiri de călători din haltele Neptun și Costinești Tabără, valoarea estimată pentru fiecare stație CF fiind următoare:
– Neptun (Hc)/Valoare estimată: 18.213.251,82 lei fără TVA – Costinești Tabără (Hc)/ Valoare estimată: 15.285.568,12 lei, fără TVA.
Modernizarea clădirilor din cele două halte de călători Neptun și Costinești Tabără include următoarele lucrări:
→ clădiri noi de călători
→ peroane noi, inclusiv rampe pentru persoanele cu dizabilități
→ sistematizarea accesului la peroane
→ amenajarea trecerilor la nivel
→ garduri de protecție în zona liniilor
→ instalații moderne de telecomunicații și pentru siguranța circulație
→ sistem de supraveghere video” a transmis CFR Infrastructura.
Lucrările pentru electrificarea și dublarea (parțială) a liniei de tren Constanța – Mangalia au un cost estimat de 1,5 miliarde lei și o durată de realizare de 34 de luni, cu 10 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție, a transmis Compania CFR Infrastructură la solicitarea Economedia. 23. Linia de tren Constanța – Mangalia are o lungime de 43 de kilometri, este simplă, neelectrificată, iar în sezonul estival turiștii care merg în stațiunile din sudul Litoralului trebuie să aștepte schimbarea locomotivei la Constanța. Mai mult, în zilele călduroase, locomotivele diesel nu fac față garniturilor de 15 vagoane și nu asigură climatizarea, în special pentru vagoanele care au stat în soare. (n.r. Trenurile Soarelui intră în circulație din 17 iunie).
Lucrările de modernizare se fac pentru o viteză maximă de 120 km/h la trenurile de călători (Magistralele CFR se reabilitează pentru viteza de 160 km/h), iar pe tronsonul nou Costinești – Mangalia linia va fi dublată, a mai transmis CFR Infrastructură. Linia va fi electrificată pe toată lungimea, în prezent fiind doar pe 10 kilometri între Constanța și Agigea.