Lucrările pentru electrificarea și dublarea (parțială) a liniei de tren Constanța – Mangalia au un cost estimat de 1,5 miliarde lei și o durată de realizare de 34 de luni, cu 10 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție, a transmis Compania CFR Infrastructură la solicitarea Economedia. De asemenea, CFR Infrastructură a aprobat o prelungire a studiului de fezabilitate până la 30 octombrie, proiectantul Baicons având termen inițial de predare iulie 2023.
Linia de tren Constanța – Mangalia are o lungime de 43 de kilometri, este simplă, neelectrificată, iar în sezonul estival turiștii care merg în stațiunile din sudul Litoralului trebuie să aștepte schimbarea locomotivei la Constanța. Mai mult, în zilele călduroase, locomotivele diesel nu fac față garniturilor de 15 vagoane și nu asigură climatizarea, în special pentru vagoanele care au stat în soare. (n.r. Trenurile Soarelui intră în circulație din 17 iunie).
„Studiul de Fezabilitate pentru obiectivul amintit este în derulare, fiind realizat în procent de 88%. Totodată, contractul a fost prelungit până la data de 30.10.2023, iar valoarea totală a obiectivului de investiții este estimată la 1.580.902.402,41 lei (fără TVA). Nu în ultimul rând, precizăm faptul că, pentru elaborarea proiectului, obținerea avizelor și a autorizației de construire sunt prevăzute 10 luni, iar pentru perioada de execuție a lucrărilor sunt alocate 24 de luni”, a transmis CFR Infrastructură pentru Economedia.
Lucrările de modernizare se fac pentru o viteză maximă de 120 km/h la trenurile de călători (Magistralele CFR se reabilitează pentru viteza de 160 km/h), iar pe tronsonul nou Costinești – Mangalia linia va fi dublată, a mai transmis CFR Infrastructură. Linia va fi electrificată pe toată lungimea, în prezent fiind doar pe 10 kilometri între Constanța și Agigea.
„În conformitate cu avizul favorabil emis de Consiliul Tehnico-Economic al Sucursalei Regionale de Căi Ferate Constanța, pentru alegerea scenariului optim la Studiul de Fezabilitate privind ,,Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia”, menționăm faptul că: viteza maximă pentru trenurile de călători va fi de 120 km/h; viteza maximă pentru trenurile de marfă va fi de 80 km/h; linia va fi dublată pe tronsonul Costinești – Mangalia (tronson nou), care se va adăuga porțiunii de linie dublă existentă Constanța – Agigea Ecluză”, mai arată răspunsul.
În sezonul estival, între București și Constanța (singura magistrală complet modernizată și electrificată) circulă 75 de trenuri de călători, cea mai încărcată secțiune fiind Medgidia – Constanța, iar pe linia Constanța – Mangalia 36 de trenuri de la CFR Călători și operatorii privați. În privința trenurilor de marfă, pe M 800 București – Constanța sunt 65 de garnituri (Fetești – Medgidia), iar pe secția Constanța – Mangalia 2 marfare, potrivit datelor CFR Infrastructură.