Livrările Airbus au scăzut în august, după o creştere mare în luna precedentă, a declarat vineri producătorul european de avioane, o scădere despre care analiştii spun că îi lasă sarcina de a obţine o creştere solidă de la an la an pentru a respecta obiectivul anual, transmite Reuters, conform News.ro.
Constructorul de avioane a declarat că luna trecută a livrat 47 de avioane, în scădere de la 77 în iulie, piar livrările au ajuns la 447 în acest an.
Airbus îşi propune să atingă 770 de livrări de avioane pentru întregul an, după revizuirea ţintei în jos în timpul verii din cauza întârzierilor în primirea motoarelor, echipamentelor de cabină şi a altor piese.
Surse din industrie au spus că lanţul de aprovizionare rămâne fragil.
”August este de obicei o lună mai slabă pentru Airbus în ceea ce priveşte livrările”, a declarat analistul Jefferies Chloe Lemarie într-o notă, adăugând că Airbus trebuie să crească livrările cu o medie de 7% pe lună, comparativ cu ritmul de anul trecut pentru a-şi atinge obiectivul.
Airbus a consemnat 46 de comenzi noi, inclusiv 30 de avioane A330neo anunţate anterior pentru Cathay Pacific şi o comandă rară de la un singur ”client privat” pentru trei A350-900 şi trei A320neo, în valoare de peste 1 miliard de dolari, la preţuri de catalog, care tind să fie folosite pentru o singură achiziţie, fără reducerile oferite companiilor aeriene comerciale.
Airbus a refuzat să comenteze, dar foloseşte de obicei denumirea de ”client privat” pentru a descrie avioanele cumpărate pentru a fi folosite de VIP-uri în configuraţii de lux sau de guverne.
Cererea pentru astfel de aeronave rămâne puternică în Orientul Mijlociu, spun analiştii.
Multe companii aeriene comerciale îşi păstrează iniţial identitatea necunoscută atunci când comandă avioane pentru a-şi proteja strategiile de marketing faţă de concurenţi, dar acele oferte sunt clasificate ca ”nedezvăluite” în datele lunare de comandă şi livrare ale Airbus.
Airbus a declarat că a obţinut 432 de comenzi brute în acest an sau un total net de 413 după anulări.