Decizie cu impact major asupra industriei auto din România și asupra Dacia, cel mai mare exportator român. Renault, proprietarul francez al producătorului auto, intră în rândul companiilor care își separă afacerea de mașini electrice de cea de motoare cu combustie internă. CEO-ul Luca de Meo spune că această decizie are „un potențial puternic”. Astfel, compania franceză vrea să se concentreze pe business-ul cu mașini electrice în Franța, în timp ce caută partener pentru business-ul de motoare cu combustie internă, primind deja oferte în acest sens, după cum scrie Automotive News Europe, cea mai cunoscută pu­blicaţie de business din industria auto europeană.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Directorul general al Grupului Renault, Luca de Meo, a declarat acționarilor că studiile interne arată un „potențial puternic” pentru planul de a crea entități separate pentru activitățile electrice și cele cu combustie internă, scrie Automotive News Europe.

El a precizat că planul nu este de a împărți compania în două, ci de a crea două entități separate cu aproximativ 10.000 de angajați fiecare, cu un potențial parteneriat pe partea de motoare cu combustie internă.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Constructorul auto francez este unul dintre producătorii – inclusiv Ford și Geely – care regândesc modul în care vehiculele cu combustie internă se mai încadrează în planurile lor strategice viitoare, pentru a ține pasul cu Tesla și alți producători auto „nativi electrici”.

Entitatea dedicată mașinilor electrice ar urma să fie centrată în Franța, în timp ce activitățile cu combustie internă ar urma să se desfășoare în locații din afara țării, unde Renault construiește deja majoritatea vehiculelor sale neelectrice. Această entitate pentru motoare cu combustie va include așadar fabrici care vor produce motoare și cutii de viteze pentru mașini pe benzină și hibride în Spania, Portugalia, Turcia, România și America Latină.

„Toate cercetările și studiile pe care le-am făcut au confirmat deja potențialul foarte puternic al acestei operațiuni”, a declarat de Meo, adăugând că „toate opțiunile sunt încă pe masă”.

Renault și-a sporit gama de produse complet electrice cu câteva modele, inclusiv modelul compact Megane E-Tech Electric, care concurează cu rivali precum VW ID3, Citroen C4 și Nissan Leaf.

Oferte de parteneriat pentru business-ul de motoare cu combustie internă

Renault a primit deja mai multe oferte de parteneriat pentru activitățile sale cu combustie internă, potrivit informațiilor apărute în această săptămână.

„Grupul a primit deja cereri de parteneriat” pentru unitatea sa de motoare cu combustie internă, a declarat una dintre surse pentru Automotive News Europe.

Fabrica Dacia de la Mioveni face parte din business-ul tradițional al Renault, de producție a mașinilor cu motoare cu combustie internă și ar fi vizat de separare și operare în parteneriat.

Prin aducerea de parteneri pe partea de motoare cu combustie, Renault urmărește să elibereze din fondurile planificate pentru a fi cheltuite în această direcție pentru ca, în schimb, să investească în vehicule electrice.

Compania a fost pionier al acestei tehnologii alături de partenerii de alianță Nissan și Mitsubishi, dar în care acum aceștia sunt eclipsați de jucători „pur electrici”, precum Tesla, care nu au producție de motoare cu combustie internă, ci doar de mașini electrice.

Renault intenționează să păstreze proprietatea majoritară a diviziei sale electrice, care va avea aproximativ 10.000 de angajați și care ar putea fi listată la bursă prin intermediul unei oferte publice inițiale (IPO) în a doua jumătate a anului 2023.

Cu toate acestea, Renault va rămâne doar un acționar de referință, nu de control, al noii entități separate dedicate motoarelor cu combustie, au declarat alte două surse familiare cu aceste planuri.

Una dintre surse a declarat că Renault ar putea păstra o participație de 40%, iar partenerul va controla 60% din businessul motoarelor cu combustie.

Așadar, dacă aceste planuri se confirmă, iar Renault va găsi partener pentru entitatea de motoare cu combustie, inclusiv fabrica Dacia de la Mioveni va fi controlată majoritar de partener, nu de producătorul francez Renault.

Printre potențialii parteneri pentru afacerea sa cu motoare de combustie, directorul general Luca de Meo a menționat în aprilie Nissan, alte grupuri auto și investitori pe termen lung.

De Meo urmează să se deplaseze luna viitoare în Japonia pentru a discuta despre o potențială participare japoneză la proiectele sale de motoare electrice și cu combustie.

Este așteptat ca producătorul auto să îți prezinte planurile privind ramura electrică cu sediul în Franța și unitatea de motoare cu combustie cu sediul în străinătate undeva în toamnă, în luna septembrie.

Renault trece printr-o restructurare majoră menită să îi restabilească finanțele și a semnat recent parteneriate dincolo de alianțele sale istorice cu Nissan, Mitsubishi și Mercedes, cum ar fi cel cu compania chineză Geely Automobile Holdings.

Luna aceasta a vândut 34% din unitatea sa sud-coreeană către Geely, care deține Volvo Cars și este acționar la Mercedes.

Împreună cu Geely, Renault intenționează să dezvolte vehicule hibride care vor fi asamblate în uzina sa din Busan, Coreea de Sud.