Louis Vuitton, brandul de lux al grupului LVMH, va crește prețurile la nivel global ca urmare a creșterii costurilor de producție și transport, a declarat pentru Reuters un purtător de cuvânt al companiei franceze de produse de lux din China.
Cel mai mare brand de lux din lume va deveni una dintre primele case de modă mari care va crește semnificativ prețurile în acest an pentru a-și proteja business-ul, pe măsură ce costurile cresc.
Creșterile de preț vor afecta magazinele Louis Vuitton din întreaga lume și vor acoperi articole din piele, accesorii și parfumuri, a declarat marți purtătorul de cuvânt. Ea nu a oferit mai multe detalii despre amploarea creșterilor, dincolo de a spune că acestea ar varia în funcție de produs.
„Ajustarea prețurilor ia în considerare modificările costurilor de producție, materiilor prime, transportului, precum și inflației”, spun reprezentanții companiei.
PurseBop, un site web care urmărește piața de lux, a citat speculații conform cărora creșterea ar fi între aproximativ 4% la nivelul inferior și 15-18% în medie la nivelul superior.
Prezentând vânzări și profituri record în 2021 pentru divizia de modă și articole din piele, care este condusă de Vuitton și Dior, șeful conglomeratului LVMH, Bernard Arnault, a declarat în ianuarie că grupul are suficient spațiu pentru a crește prețurile într-un mediu inflaționist, dar ar trebui să fie „rezonabil”.
Pe tot parcursul pandemiei de coronavirus, companiile de bunuri de lux au profitat de cererea în creștere pentru articolele vestimentare și accesorii. Chanel a crescut prețurile la unele dintre gențile sale de trei ori anul trecut, populara geantă Classic Flap, vândută în prezent la 8.200 dolari, costând acum cu 3.000 de dolari sau cu aproape 60% mai mult decât înainte de pandemia din 2019.