Maersk avertizează asupra încetinirii cererii pentru transportul maritim de containere

maersk foto Sursa foto: Maersk, Facebook

Grupul de transport maritim A.P. Moller-Maersk a avertizat asupra unei scăderi mai accentuate a cererii globale de containere maritime în acest an, determinată de creșterea economică slabă și de reducerea stocurilor de către clienți, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Compania, unul dintre cei mai mari transportatori de containere din lume, cu o cotă de piață de aproximativ 17%, a declarat că se așteaptă ca volumele de containere să scadă cu până la 4%. Anterior prognozase o scădere de cel mult 2,5%.

Maersk transportă mărfuri pentru retaileri și companii de consum precum Walmart, Nike și Unilever.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

“Maersk continuă să se aștepte la o creștere macroeconomică globală atenuată, având în vedere presiunea continuă exercitată de ratele mai mari ale dobânzilor și potențialul risc de recesiune în Europa și Statele Unite”, a precizat compania într-un comunicat.

Maersk a înregistrat anul trecut profituri record datorită tarifelor ridicate de transport de marfă cauzate de cererea mare a consumatorilor și de blocajele din porturi cauzate de pandemie. Însă tarifele de transport de marfă s-au prăbușit în acest an, pe fondul încetinirii economiei mondiale.

Compania a afișat vineri un profit pentru al doilea trimestru peste așteptări și și-a restrâns prognoza de profit pentru anul în curs.

Profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare (EBITDA) a scăzut la 2,91 miliarde de dolari în trimestrul respectiv, de la 10,3 miliarde de dolari cu un an mai devreme, depășind așteptările analiștilor de 2,41 miliarde de dolari, conform unui sondaj Refinitiv. Veniturile au scăzut cu 40%, la 13,0 miliarde de dolari.

Acum se așteaptă la un EBITDA subiacent cuprins între 9,5 și 11 miliarde de dolari. Anterior prevăzuse un EBITDA subiacent cuprins între 8 și 11 miliarde de dolari.

Compania a declarat că numărul de containere pe care le-a încărcat pe nave între aprilie și iunie a scăzut cu 6% față de anul trecut, în timp ce tarifele medii de transport s-au înjumătățit.