Maersk avertizează asupra încetinirii cererii pentru transportul maritim de containere

maersk foto Sursa foto: Maersk, Facebook

Grupul de transport maritim A.P. Moller-Maersk a avertizat asupra unei scăderi mai accentuate a cererii globale de containere maritime în acest an, determinată de creșterea economică slabă și de reducerea stocurilor de către clienți, scrie Reuters.

Compania, unul dintre cei mai mari transportatori de containere din lume, cu o cotă de piață de aproximativ 17%, a declarat că se așteaptă ca volumele de containere să scadă cu până la 4%. Anterior prognozase o scădere de cel mult 2,5%.

Maersk transportă mărfuri pentru retaileri și companii de consum precum Walmart, Nike și Unilever.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

“Maersk continuă să se aștepte la o creștere macroeconomică globală atenuată, având în vedere presiunea continuă exercitată de ratele mai mari ale dobânzilor și potențialul risc de recesiune în Europa și Statele Unite”, a precizat compania într-un comunicat.

Maersk a înregistrat anul trecut profituri record datorită tarifelor ridicate de transport de marfă cauzate de cererea mare a consumatorilor și de blocajele din porturi cauzate de pandemie. Însă tarifele de transport de marfă s-au prăbușit în acest an, pe fondul încetinirii economiei mondiale.

Compania a afișat vineri un profit pentru al doilea trimestru peste așteptări și și-a restrâns prognoza de profit pentru anul în curs.

Profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare (EBITDA) a scăzut la 2,91 miliarde de dolari în trimestrul respectiv, de la 10,3 miliarde de dolari cu un an mai devreme, depășind așteptările analiștilor de 2,41 miliarde de dolari, conform unui sondaj Refinitiv. Veniturile au scăzut cu 40%, la 13,0 miliarde de dolari.

Acum se așteaptă la un EBITDA subiacent cuprins între 9,5 și 11 miliarde de dolari. Anterior prevăzuse un EBITDA subiacent cuprins între 8 și 11 miliarde de dolari.

Compania a declarat că numărul de containere pe care le-a încărcat pe nave între aprilie și iunie a scăzut cu 6% față de anul trecut, în timp ce tarifele medii de transport s-au înjumătățit.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: