Ministerul Transporturilor a emis miercuri, 8 octombrie, autorizația de construire pentru Pasajul Tăietura Turcului de pe Lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireș de pe Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca și Oradea.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Valoarea lucrărilor autorizate este de 78,54 milioane de lei, fără TVA.
Tronsonul feroviar Cluj-Napoca – Aghireş, lotul 1 al obiectivului ”Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, s-a închis total începând cu data de 1 iulie 2024 și va rămâne închis până pe 30 aprilie 2026, pentru desfăşurarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii pe întregul traseu, în lungime de 30,41 kilometri.
Club Feroviar arăta că lucrările de modernizare pe calea ferată Cluj-Napoca – Aghireș, executate de Asocierea Railworks, au ajuns la finele lunii mai 2025 la un stadiu fizic de 33%.
Pe 30 decembrie 2022, CFR SA a semnat contractul de modernizare și electrificare a lotului Cluj-Napoca – Aghireş cu asocierea Railworks (Alstom Transport și Arcada Company SA).
Lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireș are o lungime de 31 kilometri, contractul are o valoare de 1,6 miliarde lei, iar asocierea RailWorks (Alstom-Arcada) urmează să modernizeze 13 poduri și să execute unul nou la Cluj-Napoca – Tăietura Turcului.
Asocierea de constructori români și francezi trebuie să finalizeze lucrările, pe cei 30,41 de km, în 42 de luni (6 luni proiectare și 36 de luni execuția lucrărilor). Contractul prevede inclusiv o serie de lucrări civile în stațiile CF Cluj Napoca și Aghireș, dar și în haltele de mișcare Baciu Triaj și Gârbău. Vor fi modernizate 13 poduri, 35 podețe și 1 pasaj superior nou (Tăietura Turcului – Primăria Cluj). Vor fi construite 1 pasaj pietonal subteran în stația CF Cluj-Napoca și o pasarelă pietonală în stația CF Aghireș.
Durata de execuție a lucrărilor este de 35 luni, calculată de la data începerii efective a lucrărilor.
Contractele pentru electrificarea întregii magistrale de Cale Ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor au ca sursă de finanțate PNRR: 9,36 miliarde de lei, fără TVA, având termen estimat de finalizare anul 2026.
Modernizarea şi electrificarea Magistralei 300 Cluj-Napoca – Oradea se face pentru creşterea vitezei la 120 km/h pentru trenurile de călători pe întregul traseu, respectiv 80 km/h pentru garniturile de marfă şi o viteză maximă de 160 km/h la cele de călători, de unde şi valoarea mare a proiectului. Durata lucrărilor va fi de 4 ani. Pe traseu se construiesc 18 kilometri de cale dublă nouă, iar trecerile la nivel cu linia de tren vor fi înlocuite cu pasaje rutiere supraterane, precizează Ministerul Transporturilor.