Magistrala de metrou M2 Berceni – Pipera: Primăria Sectorului 4 a finalizat lucrările la noua stație Tudor Arghezi, prima stație de metrou din București construită de o primărie de sector, nu de Metrorex. Stația va fi inaugurată la primăvară după finalizarea testelor

Tudor Arghezi

Primăria Sectorului 4 a finalizat lucrările la stația de metrou Tudor Arghezi pe Magistrala M2 Berceni – Pipera, prima stație de metrou pe care nu o construiește Ministerul Transporturilor prin Metrorex, ci o primărie de sector, iar punerea în circulației a metroului se va face în martie –  aprilie 2023, după finalizarea testelor, potrivit directorului general Metrorex, Mariana Miclăuș. Lucrările pentru prelungirea Liniei M2 cu aproximativ un kilometru și jumătate spre Centura Capitalei și Berceni au început în ianuarie 2021 și s-au terminat înainte de termenul din contract, 2023.

Linia de metrou și stația Tudor Arghezi sunt construite la suprafață, iar investiția s-a făcut cu fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare. Constructorul este o asociere de firme românești: Somet – Tiab-UTI-Construcții Erbașu, iar testele durează o lună, două :  „Testele pot dura o lună sau cel puțin două luni în funcție de rezultatele pe care le vom obține de atingere a parametrilor tehnici proiectați, adică în trimestrul 2 din 2023, martie, aprilie”, spune Mariana Miclăuș.

Totodată, Primăria Sectorului 4 a finalizat Studiul de Prefezabilitate pentru extinderea Magistralei M2 Berceni – Pipera cu încă trei stații în Comuna Berceni, județul Ilfov. Practic, Magistrala M2, cea mai aglomerată linie de metrou din București, trece dincolo de Centura București, de unde poate deservi 10.000 călători/zi.

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a declarat: „Am realizat o premieră în administrație, un UAT (unitate administrativ teritorială) s-a asociat cu Metrorex, cu Ministerul Transporturilor și, împreună, într-un timp mai scurt decât cel contractual, am reușit să finalizăm acest obiectiv de investiții. Nu ne vom opri aici, extinderea Magistralei M2 este prevăzută în Programul de Guvernare. Am finalizat Studiul de Fezabilitate pentru extinderea M2 în parteneriat cu Consiliul Județean Ilfov, astfel încât M2 să se oprească în Berceni. Singura șansă pentru dezvoltarea orașului este de a se extinde, ca zonele limitrofe să fie parte din București. Astăzi predăm investiția (n.r Stația Tudor Arghezi) către Metrorex, vom termina parcarea (pentru navetiști Park&Ride) în prima jumătate a anului viitor”.

M2 Berceni – Pipera transporta înainte de pandemie aproape 300.000 călători/zi, din cei 650.000 pe cele 4 linii. Metrorex a ratat finanțarea europeană prin POIM pentru lucrări de modernizare a șinei care să permită reducerea intervalului de sosire în stații la 90 de secunde.

Comentarii

  1. Ce vrăjeală proasta are Labuta asta în el. Metroul este pentru terenurile pe care le are el cu R Nica în com Berceni și vor sa construiască. Va duce metroul în Com Berceni dar acolo nu exista gaze și canalizare. Pentru idioti , votati-l în continuare.

  2. Ia uitati-va la poza asta, pe und eintra cei doi mari “jmekeri”, Grindeski si Labuta. Pe portile de IESIRE, indicate in poza cu sageti verzi. Asta ca sa va dati seama de cat de mult merg omuletii astia cu metroul, habar n-au pe unde se intra la “trinu galben fara cai”…
    https://s.iw.ro/gateway/g/ZmlsZVNvdXJjZT1odHRwJTNBJTJGJTJG/c3RvcmFnZTA4dHJhbnNjb2Rlci5yY3Mt/cmRzLnJvJTJGc3RvcmFnZSUyRjIwMjIl/MkYxMiUyRjE0JTJGMTY0MDk0MF8xNjQw/OTQwXzEtMS5qcGcmdz04MDAmaGFzaD02/YzlmOGZkNDFkYjBmZTVhNDkzOTFmNDMzNDRjMjA2Nw==.thumb.jpg

  3. Metroul este întotdeauna bine venit, dar ce nu înțeleg este de ce nu s-a făcut și acces la stația de metrou Tudor Arghezi și pentru orașul Popești-Leordeni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *