Proiectul Magistralei de Metrou M4 Gara de Nord – Filaret nu poate fi aprobat în Consiliul General al Municipiului București pentru că nu există majoritate care să „treacă” Planul Urbanistic Zonal (PUZ-ul) pentru primele șase stații, a confirmat marți primarul general, Nicușor Dan.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

După 10 ani de la semnarea contractului de finanțare (un grant elvețian), documentația tehnică pentru M4 Gara de Nord – Filaret are referatul de aprobare semnat, dar încă nu poate fi pus pe ordinea de zi din cauza stației de la Ministerul Apărării care a venit cu aviz negativ de la Ministerul Transporturilor (detalii aici).

Nicușor Dan nu a dorit să explice de ce nu are majoritate și ce partid nu susține PUZ-ul în forma actuală, dar majoritatea este asigurată de USR, PNL și PMP.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

La sfârșitul anului trecut, stația de la MAPN (cu aviz negativ de la Transporturi) a fost subiectul disputei între primarul general Nicușor Dan și secretarul de stat PNL în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu.

M4 Gara de Nord – Filaret și M1 Cluj-Napoca sunt cele două proiecte feroviare de metrou cu finanțare prin PNRR: câte 300 de milioane de euro pentru M4 și M1 (lucrări la structura stațiilor cu termen de finalizare 2026). Dacă pentru M1 Cluj-Napoca se așteaptă o decizie de la CNSC care ar putea permite semnarea contractului cu Gulermak, pentru M4 Gara de Nord – Filaret, Guvernul a solicitat oficial Comisiei Europene transferul celor 300 de milioane de euro pentru prima secțiune a M6 Gara de Nord – Băneasa, unde Alsim Alarko va începe lucrările la vară. Dacă transferul fondurilor se aprobă, atunci borna din PNRR care prevede semnarea a 50% din valoarea contractelor feroviare până la sfârșitul anului poate fi considerată ca îndeplinită.

„Planul Urbanistic Zonal (PUZ) este gata, inclusiv referatul de aprobare este semnat de mine… Când o să existe voință majoritară în Consiliul General o să-l pun pe ordinea de zi. Nu vreau să dau detalii din culisele Consiliului General, când o să existe majoritate îl pun pe ordinea de zi”, a declarat miercuri primarul general, Nicușor Dan.

Costul estimat pentru cele două secțiuni ale Magistralei M4 Gara de Nord – Filaret – Progresu este de 8,5 miliarde lei (indicatorii actuali). Cele șase noi stații până la Filaret: Știrbei Vodă, Bogdan Petriceicu Hașdeu, George Rozorea (n.r Piața Arsenalului-Mariott), Piața Chirigiu și Filaret. În faza a doua, de la Autogara Filaret până la Gara Progresu, la ieșirea din București spre Giurgiu sunt prevăzute 7 stații și un depou.

Extinderea Magistralei M4 Gara de Nord – Progresu face parte din diametrala de Metrou Nord – Sud de aproximativ 33 de kilometri și 28 de stații, explica în 2012, la semnarea de finanțare cu Consiliul Federal din Elveția, fostul director general Metrorex, Gheorghe Udriște.