Magistrala de Metrou M4 Gara de Nord – Filaret: Nicușor Dan spune că PNL refuză să voteze PUZ-ul în Consiliul General. „Artificiul” pentru a nu pierde cele 300 de milioane din PNRR

Nicusor Dan Sursa foto: Facebook/ Nicușor Dan

Proiectul Magistralei de Metrou M4 Gara de Nord – Filaret nu poate fi aprobat în Consiliul General al Municipiului București pentru că nu există majoritate care să „treacă” Planul Urbanistic Zonal (PUZ-ul) pentru primele șase stații, a confirmat marți primarul general, Nicușor Dan.

După 10 ani de la semnarea contractului de finanțare (un grant elvețian), documentația tehnică pentru M4 Gara de Nord – Filaret are referatul de aprobare semnat, dar încă nu poate fi pus pe ordinea de zi din cauza stației de la Ministerul Apărării care a venit cu aviz negativ de la Ministerul Transporturilor (detalii aici).

Nicușor Dan nu a dorit să explice de ce nu are majoritate și ce partid nu susține PUZ-ul în forma actuală, dar majoritatea este asigurată de USR, PNL și PMP.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

La sfârșitul anului trecut, stația de la MAPN (cu aviz negativ de la Transporturi) a fost subiectul disputei între primarul general Nicușor Dan și secretarul de stat PNL în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu.

M4 Gara de Nord – Filaret și M1 Cluj-Napoca sunt cele două proiecte feroviare de metrou cu finanțare prin PNRR: câte 300 de milioane de euro pentru M4 și M1 (lucrări la structura stațiilor cu termen de finalizare 2026). Dacă pentru M1 Cluj-Napoca se așteaptă o decizie de la CNSC care ar putea permite semnarea contractului cu Gulermak, pentru M4 Gara de Nord – Filaret, Guvernul a solicitat oficial Comisiei Europene transferul celor 300 de milioane de euro pentru prima secțiune a M6 Gara de Nord – Băneasa, unde Alsim Alarko va începe lucrările la vară. Dacă transferul fondurilor se aprobă, atunci borna din PNRR care prevede semnarea a 50% din valoarea contractelor feroviare până la sfârșitul anului poate fi considerată ca îndeplinită.

„Planul Urbanistic Zonal (PUZ) este gata, inclusiv referatul de aprobare este semnat de mine… Când o să existe voință majoritară în Consiliul General o să-l pun pe ordinea de zi. Nu vreau să dau detalii din culisele Consiliului General, când o să existe majoritate îl pun pe ordinea de zi”, a declarat miercuri primarul general, Nicușor Dan.

Costul estimat pentru cele două secțiuni ale Magistralei M4 Gara de Nord – Filaret – Progresu este de 8,5 miliarde lei (indicatorii actuali). Cele șase noi stații până la Filaret: Știrbei Vodă, Bogdan Petriceicu Hașdeu, George Rozorea (n.r Piața Arsenalului-Mariott), Piața Chirigiu și Filaret. În faza a doua, de la Autogara Filaret până la Gara Progresu, la ieșirea din București spre Giurgiu sunt prevăzute 7 stații și un depou.

Extinderea Magistralei M4 Gara de Nord – Progresu face parte din diametrala de Metrou Nord – Sud de aproximativ 33 de kilometri și 28 de stații, explica în 2012, la semnarea de finanțare cu Consiliul Federal din Elveția, fostul director general Metrorex, Gheorghe Udriște.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Te pui cu mafia…Doar o interventie externa ferma ar mai putea destructura crima organizata liberala.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.