Magistrala de Metrou M4 Gara de Nord – Gara Progresu: Ministerul Transporturilor a avizat Planul Urbanistic Zonal și îi cere lui Nicușor Dan să urgenteze eliberarea avizelor. Secțiunea cu șase stații până la Filaret, cel mai întârziat proiect cu finanțare prin PNRR

Consiliul General PMB PUG M 4 Filaret Progresu Sursa Foto : Metrorex

Ministerul Transporturilor a avizat Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru extinderea Magistralei M4 de la Gara de Nord până la Gara Progresu, parte din viitoarea diametrală de metrou Nord – Sud a Capitalei, a anunțat luni secretarul de Stat Ionel Scrioșteanu.

Prima secțiune din proiectul de extindere cu șase stații între Gara de Nord și Filaret va avea finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR, dar este și cel mai întârziat proiect feroviar din acest program de investiții, lansarea licitației de proiectare și execuție (structuri) fiind estimată de-abia spre finalul anului. Nemulțumit de ritmul lent al proiectului, ministrul transporturilor Sorin Grindeanu avertiza în urmă cu câteva zile conducerea Metrorex (detalii aici).

Secretarul de stat Ionel Scrioșteanu a făcut un apel către PMB pentru a urgenta aprobarea PUZ-ului: „Aviz pentru magistrala de Metrou M 4, pe tronsonul Gara de Nord -Gara Progresu. Săptămâna trecută, în Consiliul Tehnico – Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, a fost avizat PUZ-ul pentru construirea Tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul, de pe traseul magistralei M 4 Străulești-Progresu. La Ilfov au fost obținute toate avizele, s-a susținut documentația în Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism săptămâna trecută, iar săptămâna aceasta se depun câteva completări și urmează emiterea avizului Comisiei. Pentru a urgenta procedurile, CJ Ilfov a acceptat ca ultima consultare publică să se deruleze în paralel cu procedura de avizare în Comisie. Valoarea estimată a lucrării este de circa 7,2 miliarde de lei, fără TVA.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Indicatorii tehnico – economici ai proiectului au fost aprobați cu condiția obținerii acordului mediu, care va putea fi emis numai dacă sunt aprobate ambele PUZ-uri, atât pe București cât și pe Ilfov. De aceea, fac apel la conducerea și la specialiștii Primăriei Municipiului București să urgenteze și ei procedurile pentru aprobarea PUZ-ului pentru construirea tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul”.

Săptămâna trecută, Primarul General Nicușor Dan prezenta situația proiectului. „Sarcina noastră este de aviza Planurile Urbanistice Zonale care să prevadă amplasarea stațiilor la suprafață. În ceea ce privește linia M4, ea conectează Gara de Nord cu partea de sud a orașului. Emiterea unui PUZ are mai multe etape : certificat de urbanism, aviz de oportunitate, aviz preliminar. Aceste faze au fost îndeplinite în sensul că, Primăria a dat un aviz preliminar. Metrorex este în perioada de primire a avizelor de la celelalte instituții. Atunci când Metrorex are toate documentele, atunci arhitectul -șef al PMB va emite avizul arhitectului-șef și apoi vom merge în Consiliul General pentru aprobarea PUZ. Este un proiect prin PNRR, deci trebuie terminat până la sfârșitul anului 2026”, a explicat Nicușor Dan. Pe lângă „circuitul” de la PMB, Ministerul Transporturilor și apoi Guvernul trebuie să aprobe Hotărârea de Guvern cu indicatorii tehnico-economici.

Tronsonul Gara de Nord – Progresu are 13 stații și un depou, iar contractul va include și 15 rame noi. Contractul pentru proiectarea și execuția primelor șase stații finanțate prin PNRR trebuie să fie semnat până la sfârșitul anului viitor, conform jaloanelor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: