Magistrala de Metrou M6 Băneasa – Otopeni: Metrorex a finalizat analiza ofertelor pe care le-au depus cei trei constructori din Turcia. Peste 300 de milioane de euro de la Guvernul Japoniei sunt în conturile Metroului din 2010 pentru linia spre aeroport

Consiliul General PMB PUG M 4 Filaret Progresu Sursa Foto : Metrorex

Ministerul Transporturilor, prin Metrorex, ar trebui să anunțe câștigătorul contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii Băneasa Otopeni (tuneluri și structură) pe Magistrala M6 Gara de Nord 1 Mai Aeroport Otopeni, ultimul termen-limită publicat în SEAP pentru desemnarea constructorului fiind luni, 30 ianuarie 2023 (primul termen, amânat a fost 9 ianuarie 2023).

Este un proiect major pentru care Metrorex a primit trei oferte în urmă cu mai bine de un an, dar pentru care evaluarea ofertelor tehnice și financiare a durat cinci luni de la etapa finală a licitației cu precalificare (detalii aici). Cei trei candidați sunt Alsim Alarko (constructorul primei secțiuni, Gara de Nord Băneasa), Dogus și Gulermak, cei doi constructori din Turcia care au depus oferte pentru Magistrala de la Cluj-Napoca.

Pentru linia de metrou spre Aeroportul Otopeni, Guvernul Japoniei a acordat un împrumut de 320 de milioane de euro încă din 2010 (anul ratificării prin Lege). Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu promitea încă de acum trei luni că procedura de evaluare va fi finalizată până la sfârșitul lunii noiembrie 2022, dar întârzierea ar putea fi cauzată de analiza JICA, Agenția Japoneză pentru Cooperare Internațională care trebuie să avizeze evaluarea Metrorex. În analiza tehnică și mai ales financiară ar putea să conteze decisiv șantierele Alsim Alarko de pe primele două loturi ale Autostrăzii A0 București Sud (în grafic) și deschiderea șantierului pe prima secțiune Gara de Nord Băneasa.

Pentru secțiunea 2 Băneasa Otopeni, contractul are o valoare de 1,3 miliarde lei (indicatorii sunt stabiliți în 2016), cost care poate fi suplimentat cu până la 30% după ce Guvernul a modificat legislația pentru a acoperi creșterea prețurilor la materialele de construcții.

Secțiunea 2 Tokyo – Aeroport Henri Coandă are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații:

Washington

Paris

Bruxelles

Otopeni

Ion I.C. Brătianu

Aeroport Otopeni

Valoarea contractului este de 1,31 miliarde de lei, fără TVA.

Alsim Alarko va începe lucrările pentru execuția primelor șase stații ale magistralei de metrou M6 Gara de Nord – 1 Mai – Aeroportul Otopeni vor începe în mai sau iunie.

Sursa Foto : Metrorex

Comentarii

  1. A finalizat Metorex Căpuşa analiza ofertelor???
    🤣🤣🤣
    Până nu încasează la partid chifteaua nu începe nimic!
    Vorbim după 2030!
    😉

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *