Mărcile chinezești le-au depășit numeric pe cele străine în topul celor mai bine vândute produse de Singles’ Day, echivalentul chinezesc al Black Friday / Pentru prima dată, Alibaba nu a anunțat datele privind vânzările din acest an

alibaba

Consumatorii chinezi și-au strâns bine portofelele în Singles Day din acest an și au continuat să caute mărci de casă relativ economice în detrimentul unora scumpe, în timp ce restricțiile stricte privind COVID-19 și incertitudinea economică au cântărit asupra extravaganței cumpărăturilor, notează Reuters.

Din seara zilei de 31 octombrie până joi, peste 2.000 de articole au generat vânzări de peste 10 milioane de yuani (1,4 milioane de dolari) fiecare pe piața Tmall, mai mult de jumătate dintre acestea fiind mărci chinezești, potrivit datelor platformei deținute de conglomeratul de comerț electronic Alibaba Group. 

Alibaba a declarat că vânzările de Singles Day (Ziua Celor Singuri) au fost în linie cu cele de anul trecut, când valoarea brută a mărfurilor a crescut cu 8,5%, cel mai mic nivel de când compania a început evenimentul de cumpărături în 2009. Pentru prima dată, Alibaba nu a anunțat datele privind vânzările din acest an.

Festivalul de cumpărături, care s-a extins de la un eveniment online de o zi la o petrecere de lungă durată, este considerat un barometru pentru sentimentul consumatorilor în a doua cea mai mare economie a lumii.

Printre cele mai bune vânzări din acest an s-au numărat producători chinezi de electrocasnice precum Haier, Midea și brandul de îmbrăcăminte sportivă Anta, precum și nume internaționale precum Apple, L’Oreal și Nike.

Electrocasnicele au depășit alte categorii, în timp ce hainele au rămas cea mai mare piedică, potrivit datelor firmei de cercetare YipitData privind perioada de dinaintea evenimentului, când cumpărătorii pot depune avansuri pentru articole.

În pofida ascensiunii noilor mărci naționale din ultimii ani, mărcile străine se bucură încă de avantaje reputaționale uriașe în sectoarele în care calitatea sau siguranța produselor sunt considerente de top, a declarat Jacob Cooke, CEO al companiei de consultanță în domeniul comerțului electronic WPIC Marketing + Technologies.

Blocajele repetate ale COVID în orașele din China i-au determinat pe consumatori să cheltuiască pentru îmbunătățirea calității vieții acasă.

Consumatorii chinezi sunt din ce în ce mai dispuși să plătească pentru aparate cu funcții specifice, a anunțat rivalul Alibaba, JD.com. 

Vânzările de televizoare cu funcții de jocuri au crescut cu peste 180% în perioada de 28 de ore a Zilei Singles Day, pe care JD.com o raportează față de anul trecut, în timp ce mașinile de spălat pe jos high-end au crescut cu 400%.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *