Marii retaileri, despre plafonarea adaosului comercial la produsele românești: Nu putem susține o astfel de abordare / Domeniul reclamă o „avalanșă de suprareglementări”

alimente, supermarket, magazin, piață, mâncare, provizii Sursa foto: Pixabay

Marii retaileri reuniți în Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) afirmă că nu susțin o plafonare a adaosului comercial la produsele românești, spunând că produsele românești au ajuns chiar să fie dominante pe rafturile magazinelor. Domeniul reclamă, de asemenea, avalanșa de suprareglementări la care este supus.

Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale Florin Barbu a declarat joi că proiectul pentru limitarea adaosului comercial la produsele româneşti va fi implementat în acest an, transmite News.ro. El a anunțat că proiectul este în lucru.

Marii retaileri spun că „au făcut eforturi deosebite pentru asigurarea prezenței la raft în număr cât mai mare a produselor românești, răspunzând astfel încurajărilor, îndemnurilor și chiar solicitărilor venite din partea atât a autorităților, fermierilor, organizațiilor neguvernamentale și tuturor celor care au fost prezenți în spațiul public cu astfel de mesaje” și că au „răspuns cererii pentru produse românești venite din partea consumatorilor”.

Drept urmare, marii retaileri consideră că, acum, când produsele românești sunt dominante pe rafturile magazinelor, fapt vizibil și confirmat chiar de către consumatori, „să vorbim de plafonarea produselor românești poate părea cel puțin contradictoriu”.

„Referitor la afirmația că produsele românești, doar pe baza provenienței lor, ar putea avea un adaos comercial diferit în comparație cu produsele similiare de pe alte piețe, nu avem acces la datele de care, probabil, dispune domnul Ministru, și în acest sens, nu putem susține o astfel de abordare, transmite AMRCR.

Marii retaileri spun că, în acest context, așteaptă să înțeleagă mai mult din strategia pe care o propune ministrul Agriculturii, mai ales în contextul în care multe produse românești beneficiază de scheme de sprijin sau programe de investiții, inclusiv din partea marilor retaileri, și au început să pătrundă, în unele cazuri chiar semnificativ, și pe alte piețe europene.

Marii retaileri din România avertizează de asemenea că „sectorul de retail a trebuit să facă față unei adevărate avalanșe de suprareglementări, sub diverse justificări, fără ca obiectivul acestora să fie expus cu claritate sau evaluat ulterior după efectele concrete din piață, invocându-se necesitatea atingerii unor rezultate care s-au dovedit ulterior că nu sunt sustenabile”.

„Ceea ce putem spune cu siguranță este că sectorul de retail este din ce în ce mai copleșit de diversele evenimente care au avut loc pe seama sa și acest fapt se poate vedea și în capacitatea acestuia de a acționa ca un vector economic de creștere economică și recuperare a decalajelor regionale de dezvoltare”, conchide AMRCR.

Sursa foto: Pixabay

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *