Retailerul britanic Marks & Spencer a declarat duminică că evaluează viitorul afacerilor sale din Franţa, noile reguli comerciale intrate în vigoare de când Marea Britanie a părăsit Uniunea Europeană continuând să aibă un impact asupra disponibilităţii produselor sale în magazine, transmite Reuters, citat de News.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Având în vedere noile aranjamente vamale, luăm măsuri decisive pentru reconfigurarea operaţiunilor noastre europene şi am făcut deja modificări la exportul de alimente în Republica Cehă”, a declarat un purtător de cuvânt al M&S.
„Operăm o afacere de franciză în Franţa şi în prezent efectuăm o revizuire a modelului împreună cu cei doi parteneri de pe piaţă”, a mai explicat compania.
La începutul acestui an, M&S şi-a restructurat afacerea cehă, scoţând alimente proaspete din magazine şi adăugând game extinse de produse cu durată mai lungă de viaţă.
M&S operează aproximativ 20 de magazine în Franţa, cu partenerii SFH şi Lagardere. Compania nu a comentat un articol publicat de Mail on Sunday potrivit căruia se aşteaptă închiderea magazinelor din Franţa şi poate chiar să nu mai vândă sandvişuri şi mâncăruri refrigerate.
Ziarul a relatat că M&S ar putea face un anunţ în următoarele săptămâni.
Preşedintele M&S, Archie Norman, s-a plâns că retailerul a avut dificultăţi să introducă bunuri în membrii UE Irlanda şi Franţa, de când Marea Britanie a părăsit piaţa unică a UE la începutul anului, din cauza cantităţii uriaşe documente necesare.
Luna trecută, M&S şi-a îmbunătăţit erstimările privind perspectivele de profit după o creştere a cererii de alimente şi o creştere a vânzărilor de haine online.