Mașinile diesel au plecat din Londra în nordul Marii Britanii după extinderea Zonei cu Emisii Ultra Reduse (Ultra Low Emissions Zone ULEZ)

Londra mașini Sursa foto: unsplash.com

Mașinile diesel s-au mutat din Londra în nordul Angliei și în Scoția, în urma unei măsuri drastice de reducere a emisiilor în oraș, scrie Bloomberg.

Vertu Motors, unul dintre cei mai mari dealeri auto din Marea Britanie, răspunde la extinderea Zonei cu Emisii Ultra Reduse (Ultra Low Emissions Zones – ULEZ) de către primarul Londrei, Sadiq Khan, prin mutarea vehiculelor diesel în zone din afara capitalei britanice, potrivit directorului executiv Robert Forrester.

Extinderea ULEZ afectează, de asemenea, valoarea mașinilor diesel care abia au ratat scutirea de taxe, potrivit datelor furnizate de Auto Trader, un site de listare a vehiculelor second-hand.

În cadrul noului sistem, menit să îmbunătățească calitatea aerului din Londra, automobiliștii ale căror mașini nu respectă standardele de emisii, inclusiv majoritatea automobilelor diesel înmatriculate înainte de 2015, trebuie să plătească o taxă zilnică de 12,50 lire sterline doar pentru a ieși de pe alee.

Mașinile diesel rămân populare în alte părți din Marea Britanie, deoarece tind să fie mai ieftine pentru a rula pe distanțe mai lungi și pentru că acolo nu există restricții de tip ULEZ, a declarat Forrester.

“Mutăm mașinile din sud în nord”, a declarat directorul executiv al Vertu, ale cărui mărci includ Bristol Street Motors.

“În mod normal, faci bani mergând în sens invers, deoarece poți obține mai mulți bani pentru mașinile din sud-estul Angliei decât pentru cele din Scoția. Așa că avem tendința de a expedia mașini în sud dacă vrei mai mulți bani, dar cu siguranță trebuie să existe acum o schimbare de mașini dinspre sud spre nord, pentru că cine naiba vrea una în sudul Angliei?”.

Extinderea ULEZ

Planurile pentru ULEZ au fost propuse pentru prima dată de fostul primar Boris Johnson în 2015, dar succesorul său, Khan, a fost cel care a introdus restricțiile inițiale în centrul Londrei în aprilie 2019. Zona a fost extinsă în octombrie 2021, dar cea mai recentă extindere, care a intrat în vigoare în august și acoperă întreaga Mare Britanie, s-a dovedit a fi cea mai controversată.

Criticii au spus că aceasta îi penalizează pe rezidenții din suburbii, care se bazează mai mult pe mașini pentru a se deplasa, deoarece infrastructura de transport public nu este la fel de bună ca în centrul Londrei. Khan a descris ULEZ ca fiind “cea mai bună ofertă “doi pentru unu” pe care o veți primi vreodată”, deoarece spune că abordează atât poluarea aerului, cât și schimbările climatice.

Mașinile diesel la mâna a doua înmatriculate chiar înainte de termenul limită din 2015 pentru a se conforma reglementărilor londoneze privind emisiile scăzute au pierdut mai multă valoare decât mașina diesel medie de când Khan și-a dezvăluit planurile de extindere în noiembrie anul trecut, arată datele de la Auto Trader.

Prețul mediu al celor mai vizualizate 10 modele de mașini diesel care au trecut cu puțin peste termenul limită din 2015 a scăzut cu 9,5% în anul până în august. Prin comparație, prețul mediu al unei mașini diesel a crescut de fapt cu 3,1% în acea perioadă.

Cea mai mare scădere a fost o scădere de 14,1% a prețului mediu al unui model Audi A3 diesel din 2012, care a scăzut de la 7.084 de lire sterline în august 2022 la 6.085 de lire sterline în august anul acesta – o scădere de 999 de lire sterline. Prețul mediu al unui Range Rover Sport diesel din 2014 a scăzut cu 13,8%, până la 24.973 de lire sterline.

Distorsiunile de pe piață

Extinderea ULEZ a provocat “unele distorsiuni” pe o piață a mașinilor second-hand în general dinamică, potrivit lui Ian Plummer, director comercial al Auto Trader.

“De când Sadiq Khan a anunțat extinderea la sfârșitul lunii noiembrie anul trecut, unele modele au scăzut cu 10% sau mai mult – aproape 3.000 de lire sterline în unele cazuri”, a spus el.

Scăderea prețului unor mașini este în contrast puternic cu piața second-hand din timpul pandemiei, când prețurile au crescut vertiginos, deoarece problemele legate de lanțul de aprovizionare au provocat o penurie de mașini noi.

Multor persoane le place să navigheze pe site-uri precum Auto Trader pentru a căuta mașina visurilor lor fără intenția de a o cumpăra efectiv, ceea ce înseamnă că cele mai vizualizate 10 modele nu sunt neapărat cele mai frecvent cumpărate.

 

Sursa foto: unsplash.com

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *